Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

19 augusti 2007

David gillar norsk sjokolade

David hälsar både till Sylvia och Julie i Norge,
han spiser Lohengrin og Stratos og Troika og nøtter og...

24 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Fyrklöverchokladen åt jag mycket av som barn, när vi åkte till Kornsjö och köpte mjöl! Det var tider det.

Anonym sa...

Underbar bild!!

Anonym sa...

Og jeg elsker David...... så hvis du bliver træt af ham så bare send ham på ferie hos mig

Anonym sa...

Jag kan inte se att David har någon mage... var hamnar all choklad han mumsar i sig?

Hannele på Hisingen sa...

Kristina Eriksson, jag har hört talas om det.

Art[e]fact, jag fick passa på :)

Marianne/København, David tycker nog om att resa ;)

Nina, vi proffs fotar alltid från bästa sida :)

Det Mörka Hotet sa...

Tror inte jag smakat norsk choklad någon gång - å andra sidan vill jag inte bli lika stel som David...


DMH/Samuel

Strumpstickan sa...

De där norska marispanbröden är ju sååååå goda:)

Anonym sa...

Aha... då har jag lite kvar att lära vad gäller fotograferandets konst då :D

Gomorron Hannele!

Hannele på Hisingen sa...

Samuel, det är första gången jag har smakat
på norsk choklad..

Monica H, visst är dom goda :)

Nina, kanske skulle jag inte tolka det riktigt så :)
Go morr'n, Nina.

Anonym sa...

Ja vet.. retas lite med dig så här på morgonkvisten :D

Anonym sa...

Så godt å se at selv DAVID liker Norsk sjokolade!!!!! Jeg håper at DU også får smake, Hannele!

Skatan sa...

Denne David...du har humor du : )

Hannele på Hisingen sa...

Nina, jag förstår :)

Sylvia, jag kanske får skynda mej, medans det finns nåt kvar.

Skrotmaja, David är en rolig prick.

Anonym sa...

Jaså, han är så glad i choklad! Han tar väl ikapp sin tid här hemma hos mig, här fick han ingen choklad, han var bara nerknödd i en påse. Hur upplever han det traumat?

JULIEK sa...

Ha ha ha ha ha. David er ju før hærlig. Så bra at han gillade den norska sjokoladen. Kram til David : )

Hannele på Hisingen sa...

Pethra, nån trauma har David nog inte, men kanske är han lite överenergisk, han vill ta igen tiden i papperskassen och han vill hinna se och göra mycket :)

Julie, David är en livsnjutare :)

Ingrid E sa...

Han har det bra David. En dag bär och nu norsk choklad. Se bara till att han tänker på figuren, han kan behöva röra sig lite också.

n o r d i n g å r d e n sa...

...jag är smått avundsjuk på den där Davids liv faktiskt.... Mari.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, David får faktiskt följa med på promenader i skogen ibland.

Mari, det har du all anledning att vara ;)

Ingela sa...

Kul på ett lite vanvördigt vis, lite Monty Python-aktigt. Me like.

Anonym sa...

Ingela, tänkte inte på den kopplingen, men den finns där :)

GIS-mormor sa...

Vad lycklig David måste vara som får bo hos dig :-)

purple area sa...

Du är då för kul alltså!

Hannele på Hisingen sa...

GIS-mormor, inga klagomål ännu :)

Purple, lite kul får man ha :)