Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

9 januari 2011

Årets första

Äter du din semla med varm mjölk? Även på kafé har jag bett att jag få en djup tallrik och ett glas varm cappucino-mjölk. Hemma kryddar jag mjölken med farinsocker och kardemumma.

22 kommentarer:

Bibban sa...

oj ! hoppas din smakar bättre än min ;)

Hanneles bokparadis sa...

Bibban, oj då, denna var ljuvlig :)

JULIEK sa...

Hmmmm nu blev jag jættesugen : )

Hannele på Hisingen sa...

Julie, jag kunde inte vänta längre :)

Znogge sa...

Nej, hetvägg är inget för mig! Jag äter fastlagsbullen som den är men väntar och tjuvstartar inte ;-)

Gerda-Thyra sa...

Ingen hetvägg för mig...bara goda semlan och kaffe med mjölk... mums!

Anonym sa...

Visst är det semlorna och tulpanerna som hjälper en att snabbt orka städa undan julen ??
Jag längtar efter våren och har redan bakat de första semlorna!
önskar er en fin fortsättning på veckan
från kristina

Helga sa...

Mums vad gott! Jag äter max två semlor per år trots att de är goda. Äter den som den är till kaffe eller med varm mjölk...

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, byter de namn beroende på hur man serverar dem...?

Gerda-Thyra, kaffe med mjölk dricker jag inte ens om jag får betalt :)

Kristina, precis, semlor och tulpaner!

Helga, lagom är nog bäst.

Merja sa...

Åt också min första igår:) GOTT! Fast jag äter den som den är.

Hanneles bokparadis sa...

Merja, oftast äter jag den som den är,
med puder på näsan :)

Gunilla sa...

Oj vad gott nu blir jag riktigt sugen.
Jag försöker hålla mig till fettisdagen men den är väl snart eller hur.:o)

Kaffe och semla mumsfillibabba.


Kram/Gunilla

Hannele på Hisingen sa...

Gunilla, jag har inte riktigt koll :)
Kram

LindaLunda sa...

Nix pix.. jag vill ha min bar!
Bara semla alltså!
Drog min första igår!! MUMS!

Hannele sa...

Linda, nu klarar man sej några dagar :)

AnnCharlotte sa...

Semlor är goda men jag hoppar helst över mjölken ;)

Hannele på Hisingen sa...

Ann Charlotte, en kall vinterdag kan det bli bra med lite kardemummakryddad mjölk :)

Inger sa...

Har aldrig gillat varm mjölk till semlor, mycket godare utan:)

Hannele sa...

Inger, jag äter allt :)

Znogge sa...

Ja, de byter namn. Semla/fastlagsbulle som serveras med varm mjölk brukar kallas för hetvägg.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, Kajsa Warg kände till hetvägg :)

Klimakteriehäxan sa...

Har inte ätit hetvägg på mången god dag, men minns att det var gott. Numer blir det semla med kaffe - inte för ofta, bara ... fast årets premiär har jag redan begått!