Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

13 april 2010

En kvarts miljon besök, utlottning

Otroligt, en kvarts miljon unika läsare har tittat in i mitt lilla paradis, fler än som bor på Hisingen. Värt att lotta ut ett par böcker: Marianne Norths vackra bok om en viktoriansk konstnär i Jordens lustgård. Eller Västgötamat. Skriv vilken bok du önskar, länka gärna till min blogg, torsdag före kl 24:00.

25 kommentarer:

Inger sa...

Grattis till en kvarts miljon besökare! Ett stort nöje att följa din blogg! Om jag vinner väljer jag boken om Jordens lustgård.
Hälsningar Inger

Maria sa...

Grattis Hannele till alla dina besökare! Jag är gärna med i din utlottning, men kan inte riktigt välja. Om jag skulle ha turen att vinna, så får du välja vilken bok du tror skulle passa mig bäst. =)

NinaVästerplana sa...

Hoppas helgerna varit fina.... älskar dina handväskefoton! Själv har jag bestämt mig för att bli en värdig representant för den svenska tanten som bär kultur-Sverige på sina axlar (eller i sin handväska ;-))
Jag har skött om mig o axel-nacke mår nu bättre....
Ha,t himla gôrgôtt
Nina

AnnA sa...

Grattis till alla besökarna, Hannele!
Jag har lagt till tävlingen bland "favoriterna", och så får vi se om jag hinner med att lägga in som en tävling...DÅ skriver jag och förtäljer dig detta.
Nu vill jag bara gratulera!
Ha en skön vecka!
hälsn
AnnA

Znogge sa...

Grattis till alla besök på din blogg! Skulle jag bli den lyckliga så är det mitt intresse för matlagning som får styra!
Ha en fin dag!

Jael sa...

Jättefint Hannele,grattis!

skogsnuvan sa...

Grattis till det. Du är redan en länk på min blogg. Vill gärna vara med i utlottningen och jordens lustgård skulle vara fint att få.

ullis sa...

wow, så många besökare du haft.... grattis!
Kramar Ullis

Helga - precious sa...

Grattis vännen! Jag vill gärna vara med och länkar till dig i nästa inlägg. Jag önskar mig Jordens Lustgård om jag skulle råka vinna!

AnnCharlotte sa...

Oj så många besök. JAg vill vara med och skulle jag ha turen att vinna så önskar jag mig Jordens lustgård.
Jag gör såklart en länk.

Lillemor sa...

Förstår att du har många besökare! Din blogg är så innehållsrik, varierad och aktuell hela tiden - förstår inte hur du hinner med annat - vilket du ju också tycks göra! Skulle jag vinna så önskar jag mig Jordens Lustgård...

Eva Linnea sa...

Det var inte dåligt! Strålande!
Kram Eva Linnea

Eva Linnea sa...

PS Glömde skriva att om jag har den stora turen att vinna, skulle jag helst vilja ha "Jordens Lustgård". DS

Synnøve. sa...

Jag tar av mig hatten och böjer nacken djupt inför dina 250 000 besökare.
Jag visste det var många som besökte dig, men detta är ju helt enormt.

Så klart jag vill vara med i din utlottning.
Jag önskar i så fall boken Västgötamat.
Länkar från mig hit på en gång.
Kramen och grattis.
Synnöve.

AnnA sa...

God morgon och åter igen GRATTIS!WOW, så många besök!
Nu finns länken till din tävling här
:http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.com/2010/04/sondagsutflykt.html
och så kan du passa på att titta på "Kameliamannen";)...
Ha det!
hälsn
AnnA
PS! Om jag vinner, önskar jag mig konstboken. DS.

Margot sa...

Stort grattis till så många besök! Imponerande!!
Vill gärna vara med i tävlingen och länkar på min blogg!
Om jag vinner väljer jag Västgötamat!
Ha det bra / Margot

Anonym sa...

Vilken vacker bild på krokusarna, däruppe.
Är det Floras kulle? i Kungsparken..
Grattis till alla besökarna, det är du värd för din blogg är väldigt jordnära och lättsam och du är alltid så vänlig.
Hälsn. Eivor

Hanneles bokparadis sa...

Eivor, tack för de vänliga orden, bilden med krokusarna är mitt i Göteborg, Aschebergsgatan, nära Vasaplatsen, universitetet i bakgrunden.

Unknown sa...

Grattis Hannele.
Du har inspirerat mig till att äntligen publicera min egen blogg idag! http://resfoten.blogspot.com/

Hanneles bokparadis sa...

Resfoten, grattis till din nya blogg!

Gunilla sa...

Grattis!
Det är ju helt otroligt att kunna nå ut till så många med sitt budskap - det kommer jag nog aldrig kunna göra trots att jag är lärare och har som jobb att förmedla information. Konstböcker är alltid trevligt att äga...

Mia sa...

Oj vad många besökare du haft, men det kan jag förstå med en så underhållande blogg. :)

Jag är gärna med i utlottningen, länkar hos mig. Skulle jag vinna så hmm... tja Västgötamat skulle nog passa en fd västkustbo perfekt.

Kram Mia

mossfolk sa...

Oj, grattis till alla besökare!! Jag är ofta in och kikar, men är dålig på att lämna kommentarer.

Katarina sa...

Wow! Grattis till din välbesökta blogg, Hannele! Skulle jag vinna skulle jag nog välja konstboken...eller matboken... ; )

Hanneles bokparadis sa...

Kul att så många ville vara med i utlottningen.