Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

18 augusti 2007

Truckbalett på Götaplatsen

Truckar som dansar balett ser man inte varje dag.
Veera Suvalo Grimberg gjorde koreografin för truckarna.
Aspen Truckbalett och annat roligt på Götaplatsen:
Pantomimteater; Dörrklockan ringer mitt i dammsugningen.
Varför tänkte jag på Nina när jag såg på föreställningen.
Rätt klädd till tillfälle, maken förstod inte det roliga, jag bara njöt.
Rätt utrustad, jag gillade numret med Michele Collins.
Göteborgs Kulturkalas 2007 har varit bra.
Titta på Poseidons min när han tittar på den lilla fiskareflickan.
Dopp i fontänen blev det också, á la Anita Ekberg.

24 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad det händer grejor i stan! jag har inte "orkat" ta mig ner men får ju se lite kul tack vare dig ;)

Hannele på Hisingen sa...

Lotta, jag tycker det har varit många pärlor i år.

Poppins sa...

Truckdans tycker jag låter väldigt intressant!

Anonym sa...

Poppins, bra passande musik til också :)

Ingrid E sa...

Truckdans låter kul. Vad var det för musik till?

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, passande balettmusik,
kompositören Anders Rimpis nyskrivna musik, lite humoristisk resa i balettens gränstrakter..

Strumpstickan sa...

Galet kul!

e sa...

Å vilka fina truckar, med tyllkjolar och allt.

Hannele på Hisingen sa...

Monica H, på gott humör blir man :)

E, det kom ut såpbubblor i stället för avgaser,
visst är truckarna söta :)

Anonym sa...

hrm...

du tänker på mig när du är ute på nåt galej...

och DMH säger "den där Nina"...

vad har jag nu gjort?

Jag dementerar allt. Jag är totalt oskyldigt till allt som tänkas kan. Oavsett. :)

Hannele på Hisingen sa...

Nina, jag var helt säker på att du hade inspirerat Michele Collins i hennes pantomimteater :)

Anonym sa...

Jag undrar om Nina verkligen var i Östersund. Hon kanske smög sig neråt sydväst i stället. Tänk om det verkligen är hon där med prinsesstiaran. Man vet inte riktigt vad den där vallonprinsessan kan ta sig till.

Anonym sa...

Nicoline, ja, Nina är ju precis så där busig :)

Anonym sa...

haha... ni är precis lika tokiga som jag är... så det så! :D


"Öster..." var helt rätt. "Götland..." var helt fel. Sydväst var fel vädersträck... liksom sydost.

Prinsesskronan känner jag igen. En sådan hade min yngsta prinsessa. Fast jag har inte lånat den. Apa mig kan jag, det har ni rätt i, likaså hitta på mycket tok. Men där är ju ni lika goda kålsupare. Speciellt Nicoline som jag ju träffat i verkligheten och busat tillsammans med.

Och det är nog bäst att ni inte sitter där och tror att jag sitter där ni satt mig. Det gör jag inte :D

Solsjö - Under en vind sa...

Så mycket spännande du varit och tittat på! Ha en bra vecka! Kram!

Stina sa...

Här var det fart, ser jag. Kram

Anonym sa...

Återigen fascineras jag av hur mycket som händer "där nere" medans "här uppe" stannar livet lixom av när sommaren är slut...lite trist faktiskt, lite som att leva bara halva året och så vänta den andra halvan...

n o r d i n g å r d e n sa...

Du är en bra representant för Göteborg och dess turistbyrå, så mycket kul du är på jämt, hur hinner du!? Tack för titten! Mari.

Jill Wegerup sa...

Ojojoj, vilken härlig galenskap.

Hannele på Hisingen sa...

Nina, kanske tror jag dej :)

Uppe på vinden, visst har helgen varit fin,
ha det bra.

Stina, i Göteborg är det alltid fart, kram.

Lisa, du får dra igång något själv ;)

Mari, kanske ska jag skicka faktura till Turistbyrån :)

Jill, jag har njutit massor denna helg.

Det Mörka Hotet sa...

Göteborg verkar vara heltokigt - och roligt!


DMH/Samuel

Hannele på Hisingen sa...

Samuel, vi har inte tråkigt här ;)

Anonym sa...

Här skulle man varit och fått sig ett gott skratt , förstår jag! Härligt!
En annan får roa sig på annat vis....:=)
Kram

Anonym sa...

Clara, jo, man får passa på, när sådant här visas, men klart, det finns många sätt att roa sej ;)