Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

26 februari 2007

Mina nyårslöften

På nyår lovade jag läsa mer böcker, inte bara om trädgård..
20. Corinne Hofmanns bok Den vita massajens dotter är hennes andra, sådan man hittar på reahyllan och får lust att köpa. När man läser hennes spännande upplevelse om att möta en massajkrigare, leva med honom och till slut lyckas fly därifrån, kan man inte sluta förrän boken är slut.
21. Hoffmans tredje bok Resan tillbaka till den vita massajen är en ömsint berättelse om hur hon återvänder efter 14 år. Trots de otroliga skilladerna i att leva i en helt annan värld, beskrivs det kärleksfullt, fast mycket är svårt att förstå. Första boken, som jag inte läst, är filmad.

Upplyst?
Nu borde jag kunna skriva något klokt, eftersom jag läst så många tidningar. Delas ut gratis och de är glada, om jag tar emot en tidning. Hur mycket reklam får plats i den här världen?

6 kommentarer:

Ingrid E sa...

Även jag skall läsa mer i år. Har börjat ganska bra. Skall bli kul med rean imorgon.

Anonym sa...

Rea i morgon, vi tänkte gå ut redan vid midnatt :)

Stina sa...

Haha...Du har för härliga kommentarer du.
Jasså du ska ut i natt i pappersröran? Kram På dig!
Hoppas att du hittar nåt bra att läsa./ Stina

Anonym sa...

Stina, verkligen kul med bloggen. Ja, jag har gjort fynd :)

Anonym sa...

Då har vi samma nyårslöfte! :)

Anonym sa...

Frida, hur går det, med löftet?