Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

2 februari 2010

Gardin för 20 kr

Av en slump hittade jag en Marimekko-kappa till hallen för 20 kr.I sovrummet hänger nu en handvirkad spetskappa för 40 kr.Sydde ihop två färdiga längder för altandörren för 37 kr.
Här på Hisingen sparar vi miljö, pengar och tid.

25 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Jag köper den vita av dig för 140:-
ok?
Vill du ha min adress?
Snugg med andra ord.
annika

Annika Christensen sa...

Snygg menar jag..
Dags att lägga sig.
Annika

Cicki sa...

Vilken lycka det är är man gör sådana fynd.

Monica Hansen sa...

Jättefint!

Jael sa...

Det var ju billigt! Jag älskar Marimekkos Unikko-tyg,men det brukar vara så dyrt.

Garden Cats + Crafts sa...

Fönstren ser underbara med de nya gardinerna.
Kram Birgit

Znogge sa...

Vilket fynd! Snyggt dessutom. Jag kör gardinlöst i sovrummet. Ännu billigare ;-)

Helga - precious sa...

Alla borde i första hand leta på second hand... det finns så mycket fint - det visar du verkligen här.,.

Ann-Christin sa...

Fina fynd!

Husbilen Credo sa...

Hej!
Härligt när man fyndar så bra. gillar marimeko gardinen.
Ha en bra tisdag!
LottaM

Husbilen Credo sa...

Oops! felstavning på Marimekko ska det vara.
Sorry ... LottaM

Hannele på Hisingen sa...

Annika, den är ju helt "ny" för mej :)

Cicki, vi har gott om bra loppis på Hisingen.

Monica, alltid kul men lite omväxling.

Yaelian, inte ofta man hittar Marimekko på loppis.

Hannele på Hisingen sa...

Birgit, jag är väldigt nöjd.

Znogge, vi har inga persienner, det här snyggare.

Helga, visst finns det massa fint, kul att kunna byta och få omväxling på billig peng.

Anki, på Hisingen finns mycket fint :)

LottaM ..ღ fynd är alltid roligt att göra,
man kan lämna sina gamla gardiner också.

AnnCharlotte sa...

Härligt med återbruk...

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Vilket kap!

Hannele på Hisingen sa...

Ann Charlotte, skönt sätt att göra sig av
med sina egna gamla grejer också.

Tyra, jag är mycket nöjd :)

Eva Linnea sa...

Den vita snyggingen till gardinkappa, vilket fynd! Marimekko´n är också fin. Har själv städat fram några gardiner som jag kanske ska ta och sy ihop?
Kram

Hanneles bokparadis sa...

♥ Eva Linnea ♥ bra idé, en del gardiner passar bra som dukar också, till ett större middagsbord, kram.

Gunilla sa...

Loppisfynd är både roligt och miljövänligt!

Inger sa...

Grattis, Marimekko är alltid rätt.

Smeden sa...

Här var det vackra gardiner till ett billigt pris i dag. Igår var det pippi på klocka och hängare i stället får pippi i huvudet!
Kram!

NinaH sa...

MAn blir så nostalgisk när man ser MArimekko-blomman.... som nu åter är "i bruk"! Fina gardiner allihop!
Tack för lilla "summeringen" av finska rätter. Då var vi ganska rätt på det!;-)

Hanneles bokparadis sa...

Gunilla, verkligen, och någon annan kan ha glädje, när man själv tröttnat.

Inger, jag har haft väldigt lite Marimekko.

Smeden, pippin passar överallt.

Nina H, Marimekko har funnits länge, själv har jag inte haft det hemma, lite nytt för mej :)

Klimakteriehäxan sa...

Det där kallar jag FYND. Hade slagit till för en hundralapp om jag hade haft chansen - en tjuga är som rena stölden!!! bara att gratulera!

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, ja, ibland skäms man nästan,
när man betalar..