Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

27 februari 2007

Bokrean började kl 00.00

Alltid hittar man något som inte finns i katalogen.
Trädgård: kul med växternas historia och hur man använde dem förr.
Jag är inte speciellt duktig på frön, men boken kostade ju så lite.
Glad att jag äntligen fick tag på Linnea i Monets trädgård.
Massa foton och underbara teckningar, man känner igen sej.
Boken är översatt till 22 språk, såldes även i Monets butik.
Prylar: fick tag på den sista Moderna Antikviteter, kul.
En bok on design i Väst och en bok om ljuset hemma, 39kr.
Ingen av mina böcker skulle maken ha köpt.
Mat: lokalpatrioten i mej blev glad över kokboken från Göteborgs olika stadsdelar. Köpte en kokbok om julens mat, både svenskt och från olika länder; stollen från Tyskland, italiensk panettone, grekiska mandelpäron.
(Den vita massajen fanns som pocket, nu har jag alla tre delarna)
Lite speciell känsla att gå på natten och leta efter böcker.
Maken sov, jag åkte inte till stan, när det finns på Hisingen.

26 kommentarer:

Anonym sa...

Så du "masade" dig iväg i natt, du...Det orkade inte jag, får gå på bokrean om någon dag istället!
"Göteborgare med känsla för mat" ska jag kolla in... verkar trevlig!

Karin sa...

Härligt med bokrea! Jag har inte kommit iväg ännu men det blir nog ett besök senare under dagen. Kul att man kan göra fynd som inte finns med i katalogen. :)

Nässelblom och choklad sa...

Oj, vad snabb du var. Linnea i Monets trädgård är verkligen underbar! Bokrean är ett bra tillfälle att fylla på med trevlig läsning. Jag ska också ta mig en titt, men inte idag. Det får lugna ner sig även om jag missar vissa godbitar.

Anonym sa...

Gerda-Thyra, lokala böcker är roliga. Maken som föreslog att vi skulle iväg, men han somnade :)

Karin, det finns ju alltid några hyllor, udda böcker, som ska bort, därför tycker jag det är roligast att kolla på plats.

Nässelblom & choklad, det var rätt så lugnt på natten, inte mycket köande heller, och jag lyckades få den sista boken dom hade av Moderna Antikviteter :)

Anonym sa...

Kastade mig genast över boken om fröer! Beställde på Bokus och håller tummarna att den finns!
Böcker är härligt!

Anonym sa...

Jeg elsker å gå på boksalg, jeg også. Tror det kommer et "bokskred" her i mars.
Du har virkelig funnet en masse fine bøker.

Stina sa...

Ja, det kan jag tro blir fint. Du verkar vara en sån som pysslar mycket. Kram Stina

JULIEK sa...

... men kjæra nån, børjade rean midt i natten, he he så roligt, och du var der ja. Bokrea er det beste som finnes. Her i norge børjar den nu i mars. Man hittar alltid mycke mera enn tidningarna viser ja. Jag bare elsker å frossa i bøcker : )

Anonym sa...

Marie, fröboken är väldigt bra, visst är det underbart med böcker, finns något för alla.

Sylvia, jag är nöjd, lämnade ändå en del kvar. Kaffe Fasetts bok om lapptäcken tittade jag på, billig nu.

Stina, jag är intresserad av mycket olika saker, massa idéer har jag, en del blir förverkligare, sakta men säkert.

Julie, det är väl något nytt att locka fler kunder dit, många arbetar också, kanske lugnare så. Ja, man tröttnar aldrig på böcker :)

n o r d i n g å r d e n sa...

"Antikt till bords" och "julens frestelser" hade jag gärna köpt också om jag hade sett dem, men jag hittade ett gäng andra böcker, lite om trädgård, visar dem i morgon.
Visst är det kul att frossa bland böcker när de ändå är så pass billiga som de är!!

Mari.

Mia sa...

Oi, så mange flotte bøker du har fått tak i! Linnea i Monets hage så veldig koselig ut, skulle gjerne hatt...

Annika sa...

Nu blir jag duktigt avis! Skulle görna vara hemma i good old sweden och fynda lite nu!!! Bokrean är så mysig. Vet att man numera kan beställa bokrea böcker på nätet! kan ju vara bra så man slipper släpa så mkt fr stan:-) Du verkar ha hittat en MASSA bra!

Ingrid E sa...

Nu har jag också varit på bokrean och bl a köpt boken om DeGaulle. Är avis på dina böcker bl a den om mat i Göteborg och Antikt till bords.

Anonym sa...

Bokrea...jag har köpt fröboken..av ulla hasselmark... riktigt kul att få förnya i biblioteket...:)

Anonym sa...

Mari, jätteroligt, jag tycker det är roligast att gå dit riktigt och känna och titta. Många fina böcker till otroligt bra priser. Jag får kika in hos dej i morgon.

Mia, Linnea i Monets trädgård är underbar, jag är så glad at tjag hittade den.

Annika, att handla på nätet är bra, för någon enstaka bok man söker, med på rea vill jag gå riktigt. Antikvariat har du väl där? Också bra alternativ.

Ingrid, jag är väldigt nöjd med mina fynd.

Åsa, fröboken är en riktig klassiker nu, bra, jag hade den inte innan.

Aradil sa...

Vad du har fyndat!
"Julens frestelser" skulle jag verkligen vilja ha - får nog ta mig en tur på stan till helgen.

Anonym sa...

Egentligen vill jag gå på bokrean men jag vet att då vill jag köpa så många böcker att jag blir pank - så därför avstår jag i år.

Det kommer nog en rea nästa år också, resonerar jag. Och skulle det inte göra det så får jag väl stå där med lång näsa...

Personalen Ulriksdal sa...

Men vad kul att du hittade boken om Linnéa! En suverän bok för alla åldrar!

Anonym sa...

Aradil, det är en riktigt mysig bok, tänk att det kan vara farligt att gå, man kommer inte hem tomhänt :)

Nina, sant, vi hittar en del på antikvariat och loppis billigt - och det finns bibliotek :)

AnnaKarin, Linnea stod etta på min önskelista :)

Anonym sa...

En sån masssa böcker du fann.. måste genast bege mej på lustfärd i bokvimlet.
Den där Linnea i Monets trädgård hade de uppe på Gokväll häromkvällen. Verkar fin den där.. så är det en himla massa böcker jag oxså vill ha..
Springer nuuuuuuuu hej o awej.. :-)

Anonym sa...

Kaffebönan, jag såg också Gokväll och blev uppmärksam på Linnea - kollar ju inte barnbokshyllorna så ofta. Hoppas du hittar något intressant.

Anonym sa...

Oj, va böcker du har hittat. Själv har jag inte varit på ngn bokrea. Den där Linneaboken skulle jag vilja ha, den har jag tittat på förut. Min dotter ska göra ett arbete om Monet i skolan nu...Anna

Garden Cats + Crafts sa...

So wonderful svenska boks. Besonders die ersten sind bestimmt sehr schön. Dieses Jahr bin ich auch wieder in Schweden und freue mich sehr auf Rea, auch Bücher-Rea. Hälsningar from Tyskland

Anonym sa...

Anna, då är Linnea-boken perfekt, finns massa fakta där, ni hittar den och andra säkert på biblioteket också.

Birgit, wir haben Deutsche Bücher auch, ein wenig.
Hälsningar från Göteborg

Mountain Mama sa...

Sorry I do not understand your language, but the books look very interesting. Especially those with flowers on the covers and the one called Linnea.

Anonym sa...

Mountain Mama, Linnea in Monet's Garden by Lena Anderson, you can found it in English, very nice book.