Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

12 juni 2010

Engelsk antikvariat

Synd att man bara få ha 20 kg bagage.

10 kommentarer:

Mimi sa...

Jo det har jag också alltid tyckt. Just i England så är ju bokhandlarna och antikvariaten så underbara. Jag brukar alltid lägga några "tegelstenar" i handväskan (använder en läderryggsäck), den väger de aldrig! ;) Hälsn mimi

Gela sa...

Men vilket ställe. Härligt med böcker. Förstår att du är besviken att bara få ha 20 kg hem. Ha en fin helg/Gela

Jael sa...

Ja och de är så noggranna med vikten nufördagen.Svårt om man vill ta med sig böcker...

Inger sa...

England i juni, helt rätt och avundsjuk blir jag. Men nästa sommar åker jag dit med Hallborosen,
Ha så kul!

Synnøve. sa...

Där inne hade jag kunnat sitta och njuta hur länge som helst....
Att bara andas in doften av böcker är så härligt.
Tänk så mycket skrivna ord som gömmer sig mellan alla de där pärmarna. En skatt är vad det är.
Kramen i regnet.

AnnA sa...

Oooo!
Där skulle man varit och letat rosenböcker!
Annars är det bra.
Det har varit mycket studenteri på sista tiden, men nu är han nybakad min äldste, och snart på väg ut i livet.
Ha en fortsatt trevlig englandsresa, Hannele!
Kram!
AnnA

AnnCharlotte sa...

20 kg böcker är inte mycket ;(

Klimakteriehäxan sa...

Eller bra. Nu köper du bara de verkliga godbitarna!

Hannele på Hisingen sa...

Mimi, tur att jaghittade även några lätta pocket, till sonen köpte jag en bok som vägde mycket..

Gela, verkligen mycket härliga böcker.

Yaelian, ja, övervikt får man inte ha.

Inger, tack för tipset, jag är medlem..

Hannele på Hisingen sa...

Synnøve, livet utan böcker skulle vara tråkigt, sant, en riktig skattkammare, kram.

AnnA, kul med studentkalas, jag har hittat en del rosenböcker i England, kram.

Ann Charlotte, som tur har jag hittat endel lätta pocket.

Klimakteriehäxan, du har rätt, och man måste bestämma sej snabbt, vilket är värt att ta med.