Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

13 juni 2010

English breakfast

Jag älskar engelsk mat och riktiga frukostar.

10 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Det där baconet man får i England, det är faktiskt ovanligt gott! Vad det nu beror på? Mums, alltihop!

Synnøve. sa...

På den frukosten står man sig länge.
Kramen.

Sylvia sa...

Kos deg på tur, Hannele. jeg selv spiser gjerne mine heklede coockies til frokost ;)

annette sa...

Mums, tror att det går lika bra till kvällsmat som jag just nu skall laga till, tack för tips;)

Kramen

NinaH sa...

Alltså Hannele!!!! Än en ljuvlig Englandsresa?! Suck!!! Jag pratar inte med dig!!! (Är för avundsjuk- ..;-)....)

Merja sa...

suck...om man ändå vore på plats och kunde njuta den frukosten:)

Ingrid E sa...

Delar av den är ok men har svårt för bacon o korv redan på morgonen.
Hoppas att du har härliga dagar i England.

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, jag älskar all engelsk mat.

Synnøve, verkligen, man behöver inget onyttigt mellanmål, kram.

Sylvez, nja, kakor smakar bäst på eftermiddag :)

Anette, fin kvällsmat med, kram.

Hannele på Hisingen sa...

Nina H, jag ska berätta mer snart ;)

Merja, jag gör engelsk frukost hemma ibland.

Ingrid E, det är inte som svensk bacon, mer som varm skinka.

MJ sa...

hmmm gott med engelsk frukost...