Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

3 april 2010

Tre generationer

Fler äggande tips finns i min Påskblogg.Nu är vi tre generationer vid påsklunchen. När våra barn var små, gömde vi påskäggen i trädgården, vi gjorde det tills de var vuxna, även flickvänner fick leta. Man ska inte sluta med de trevliga traditionerna.

19 kommentarer:

Lena sa...

Tittar in hos dig och önskar en riktigt GLAD PÅSK!
/Lena (Alma)

Trädgårdsdrömmar sa...

Glad påsk!!!!
Ha det gott !!!
Kram Carina och Ken

Olga T sa...

Så mysigt!
Glad Påsk!

Tankevågor sa...

Ser så trevligt ut. Glad fortsättning på Påsken! :-)

Hannele på Hisingen sa...

Lena, ja, glad påsk.

Carina och Ken, glad påsk, kram.

Gärdsmygen, kul att umgås.

Londongirl, ha det gott själv.

Kinna Jonsson sa...

Påskblogg - du är verkligen fantastisk!

Hanneles bokparadis sa...

Kinna, jag är lite barnslig :)

skogsnuvan sa...

Här kan man inte gömma ägg ute får dom mjuknar nog i djupsnön men man kan gömma dom inomhus också. Lite tok ska man hitta på. Glad Påsk på dig

Njut i din trädgård sa...

Jag önskar dig en glad påsk Hannele.

Hanneles bokparadis sa...

Skogsnuvan, hihi, vi har nästan aldrig sö på påsken, ha det så bra.

Njut, önskar dej detsamma.

Znogge sa...

Nej, det ska man inte! Traditioner ska man behålla för att de ska kunna föras vidare till nästa generation!

Glad Påsk!

Åsa! sa...

Klart att påskäggen ska vara gömda! Önskar dig en fin fortsättning på helgen.

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, visst är det trevligt.

Åsa, livet ska inte vara för lätt :)

Synnøve. sa...

Det är viktigt att hålla på traditioner tycker jag med.
Dels är det så mycket skoj att äntligen få släppa loss lite. Sen är det skoj att lära de yngre som tillkommer alla de gamla traditionerna.
Det är viktigt tycker jag.

Fortsätt nu att njuta av påsken med hela familjen.
Kramen Synnöve.

Hannele på Hisingen sa...

Synnøve, sant, du uttrycker det bra,
ha en trevlig helg, kram.

AnnA sa...

Natti Hannele!
Jag brukar göra en karta och gömma påskpresenter till alla i familjen, men i år räckte inte tiden till riktigt för att rita och gömma, i och med min utställning i påsk...Men påskpresenter hann jag med, och påskmiddag nu på påskafton - dock lite sen variant, men ändå.
Jag önskar dig en fortsatt trevlig påsk, Hannele!
Kram!
AnnA

Hanneles bokparadis sa...

AnnA, hihi, kartor har jag aldrig hunnit rita, men jag sa till barnen, att jag inte gömmer påskägg i rabatterna :)
God fortsättning på helgen, kram.

Helga sa...

Det är roligt med traditioner. Vi gömmer ägg i vardagsrummet...

Hannele på Hisingen sa...

Helga, går bra det också :)