Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

11 april 2010

Alltid redo

På besök hos min syster ville de ha hjälp och jag ställde upp..Handväska glömmer vi tanter inte ens under hårda träningspass.

25 kommentarer:

Bibban sa...

hehe det ser för härligt ut;)) Javisst är jag med:)
Kram Bibban

Hannele på Hisingen sa...

Bibban, bra, mycket att pyssla med nu på våren.

Margot sa...

Åh, vilka härliga bilder!
Ha det bra / Margot

Inger sa...

Så skönt att du alltid är redo, Hannele, och ger dig hän åt träning med mera.
Ha en bra dag!

Hanneles bokparadis sa...

Margot, ett par vardagsbilder...

Inger, vill någon ha lite tips och hjälp med trädgården, säger jag sällan 'nej'.

Znogge sa...

Ordning och reda på dig!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte säkert, en gång har jag glömt handväskan med :)

Jael sa...

Din syster har ju tur att du ställer gärna till:-)

AnnCharlotte sa...

Är det vitsippor i bakgrunden?

Hanneles bokparadis sa...

Yaelian, henness man ville såga ner ett par gamla rhododendron, jag var "tvungen" att visa, hur lätt man kan sänka höjden på dem, så att utsikten kvarstår.

Ann Charlotte, nej, gamla bergenia, vilka de också ville ta bort, men jag avrådde.

Polargrevinnan sa...

Utan handväska är vi inte "klädda" och hålla i den ett måste - man vet ju aldrig vad som väntar bakom hörnet.
Ta inte för mycket av rhododendronen, denna praktfulla buske som vi snart får njuta av.
Kram Viola

Hanneles bokparadis sa...

Viola, lillasyster ville ta bort HELA rhododendron, men jag visade, hur man ändå kunde behålla utsikten.

AnnCharlotte sa...

På den nedre bilden är det väl ändå inte Bergenia....

Tant Grön sa...

Heja heja, en sann kultur-och trädgårdtant besegrar självklart alla hinder!

Eva Agnes sa...

Handväska, såg och ros i håret. Perfekt!!
Tack för besöket hos mig Hannele.
Det var länge sedan.
Kramar Eva Agnes

Hanneles bokparadis sa...

Tant Grön, försöker i alla fall :)

Eva Agnes, lite stil har man väl, kram.

Hannele sa...

Ann Charlotte, hihi, nu ser jag, de är vitsippor :)

Karin A sa...

Härligt! :) Vilken fin blomma du har i håret också. Ha det gott!

Hanneles bokparadis sa...

Karin A, det var väl förra året det var trendigt ;) Ha det gôtt, kram.

Helga sa...

Det var värst vad du var aktiv nu då... full fart i alla lägen...

Hannele på Hisingen sa...

Helga, får ställa upp för att rädda gamla rhododendron.

Gerda-Thyra sa...

Hihihi... så där gör bara en RIKTIG tant... fniss... underbara handväskefoton!
Sjävklart så ska man hålla hårt i handväskan! Hihihi...

Hanneles bokparadis sa...

Gerda-Thyra, man får försöka hålla stilen ;)

Stina sa...

Haha...Ursöta bilder alltså. Du är ju för härlig du.;-) Kram Stina

Hannele på Hisingen sa...

Stina, jag kan hjälpa dej med, kram.