Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

14 april 2010

Karin Boye och jag

Karin Boye och jag stod i samma glasskö, jag köpte gammaldags nougat.

14 kommentarer:

Znogge sa...

Då var du i gott sällskap på mer än ett sätt ;-)

AnnCharlotte sa...

Verkligen rätt tid för Karin Boyes dikt nu ;)

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Den dikten sitter fast i minnet precis som de tyska prepositionerna.
Ha det gott
Birgitta

Synnøve. sa...

Det är ju den här tiden hennes dikt handlar om.
Hoppas glassen var god. Har ännu inte smakat årets första mjuk eller kulglass. Men det kommer.
Kramen.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, som oftasta ;)

Ann Charlotte, eller hur.

Birgitta, jag kan inga dikter utantill..

Synnøve, valde mycket god glass, kram.

Klimakteriehäxan sa...

Jag bara undrar: vilken smak tog Karin?

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, hela körsbär i,
tror jag...

Maria sa...

Undrar sa flundran vilken glass Karin Boye valde...

Anonym sa...

När jag gick förbi Karin Boyestayn en gång, hade någon satt en ros i hennes hand. Det var en fin gest.

Har sett det på Fridastatyn i Vänersborg också, att några lägger blommor på den.

Hälsningar Eivor

Hanneles bokparadis sa...

Maria, förmodligen inte lakrits...

Eivor, väldigt ofta har Karin Boye-statyn en blomma i handen, det ser trevligt ut.

Klimakteriehäxan sa...

Inser att jag nog aldrig sett den där statyn när jag varit i Götet. Eller har jag det? Var står den? Nära/på Götaplatsen?

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, ja, på Götaplatsen utanför biblioteket, mycket känd, en av de få kvinnor..

Klimakteriehäxan sa...

Jo men då har jag ju sett den. Gående, på väg till bokmässan.

Hannele sa...

Klimakteriehäxan, inte alltid man ser statyer..