Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

1 februari 2010

Pippi på fåglar

Bakgrunden på klockan är gjord av björk, siffrorna är lönn, grenen är jakaranda. Fåglarna är av lönn och svartmålad fanér. Dekopör Ingemar i Frillesås har gjort denna. Skator är fina, utom när de förstör i trädgården. Den här måsen har jag nog tänkt till barnbarnet.
Klimateriehäxan är inte ensam om att gilla fåglar.

10 kommentarer:

Cicki sa...

Klockan är otroligt vacker. Och galgen är kul, precis som K-häxans....:-)

Znogge sa...

Vilken fin hängare!

Helga - precious sa...

Vad lustigt! Jag har också fåglar i bloggen idag ;)

Hannele på Hisingen sa...

Cick, klocka har jag haft många år.

Znogge, tror att barnbarnet kommer att gilla den.

Helga, så kan det gå :)

Gunilla sa...

Klockan är mycket vacker och det tycker jag att skatfåglar är också.

Klimakteriehäxan sa...

Skator är verkligen vackra fåglar, också i klockversion! Och den där måshängaren är jättefin!
Välkommen i pippi-på-fåglar-klubben!

Hanneles bokparadis sa...

Gunilla, skator är vackra på avstånd,
inte när de förstör planteringar.

Klimakteriehäxan, ska vi tävla vem som har flest ;)

Marlene sa...

Saknar alla småfåglar på balkongen denna vinter... däremot saknar jag varken måsarna eller skatorna. Men vackra är dom.... på lite avstånd

Hanneles bokparadis sa...

Marlene, precis, på avstånd..

Klimakteriehäxan sa...

Hm har funderat lite på den där tävlingen ... jag har "redovisat" 33 på bloggen hittills ... när sätter du igång på allvar? ;-D