Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

27 maj 2009

10 000 kronors fråga

Vilken sida tillhör grannen? Synd att trimma bort mandelblommorna och violerna innan blomningen. Alla uppskattar inte en äng lika mycket.Så här ser det ut bakom huset på min äng, nästan bara berg.

28 kommentarer:

Helga - precious sa...

Den var lätt ;)

Charmigaste sidan är din...

Znogge sa...

Nej, en del vill ha en gräsmatta värdig en golfklubb! Det har jag aldrig haft som ambition...

Monica Hansen sa...

Den platta mattan ser inte så kul ut så den måste vara grannens..

Ruben sa...

Tror att den vänstra sidan är din - den högra verkar frisören ha gått loss på. ;-) /Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Helga, själv tycker jag att den sidan är charmigast, men grannen gör nog inte det ;)

Znogge, helt ointressant med golfbana, tycker jag, saknar överraskningar.

Monica, jag vill ha lite överraskningar..

Ruben, hahah, så är det nog ;)

Gerda-Thyra sa...

Hannele... tack och lov så är det DIN sida som är mest spännande!
Fniss...när kan jag hämta de 10 000 ?

Hannele på Hisingen sa...

Gerda-Thyra, vi kan sitta och fika i stormen ;)

Synnøve. sa...

Helt klart är den frisserade torra mattan som är grannens.
En gräsmatta ska inte vara stickig!
Din del ser ju så härligt inbjudande ut så man får lust att gå på skattjakt där...
Kramen Synne.

Moa sa...

Ja den vänstra är ju din,, jag vet.. och den är lika vacker, vild och galen som du.. Ha en skön dag.. Moa

Hannele på Hisingen sa...

Synne, skattjakt, det var trevligt ord, för när jag sätter mej ner där, så kan jag hitta både det ena och andra, vilda blommor, nyckelpigor, fjärilar..

Moa, vilt och galet ska det vara ;)
Ha en solig dag i stormen, kram.

AnnCharlotte sa...

En sak är säker, gräset är inte grönare på andra sidan. Jag föredrar verkligen din sida;)

Hannele på Hisingen sa...

Ann Charlotte, hihi, så kan man också säga ;)

engelsson sa...

Hmm låt mig tänka efer..tadaa såklart måste du höra hemma på den trivsamma sidan..annars har engelsson läst galet längs din blogg

Hannele på Hisingen sa...

Engelsson, jag tar det som en komplimang ;)

engelsson sa...

Appselut menat som en koplimang ..

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Härligt vilken skillnad! Jag vet ju var jag vill bo :-)

Tyra

sarapirat sa...

i'm on your side! ...inom exempelvis permakultur anses dessutom en gräsmatta som slöseri med odlingsbar mark. där så mycket annat kan hända.

Inger sa...

Din vilda sida är underbar, grannens enbart perfekt och trist. Men många människor söker perfektionism, utsiktslöst för mig, skulle aldrig lyckas. Viktigast är att man trivs med sin egen trädgård. Kul inlägg!

Resa med Herbert sa...

Hej Hannele!

Mandelblom och violer, näe sånt får man bara inte ta bort. Din sida är vackrast.

Må gott, önskar Irene

Åsa sa...

Klart du ska behålla.. vi har just nu en äng.. med gullvivor.. härligt! / kram åsa

Hannele på Hisingen sa...

Engelsson, då förstod jag rätt ;)

Tyra, det var skoj att höra ;)
Kram.

Sarapirat, precis, det handlar också om biologiskt mångfald, växter, djur. Vi har mycket frukt och bär, men nästan aldrig några skadedjur, fullt med fåglar och fjärilar.

Inger, det är roligare med lite liv och överraskningar,
även ha lite smådjur, jag stortrivs ;)

Irene, jag är så glad åt min lilla äng, grannen trimmade bort massa violer och mandelblom vid staketet.

Åsa, jag älskar min lilla äng, kram.

billan sa...

Jag hoppas och tror att den vänstra är din, välansade gräsmator är klart överskattade!
Jag kämpar för fullt mot mina grannar... familjen tistlar försöker invadera min tomt!

Hannele på Hisingen sa...

Gärdsmygen, svår fråga, eller hur ;)

Billan, klart att det är jag som har en äng.
Tistlar har egentligen ganska vackra blommor.

NinaH sa...

Inte alltid så lätt med grannsämja när man har olika "ögon"!;-)

Anjas Hill sa...

Lätt som en plätt! Mandelblommorna är Hanneles! Vann jag nu? Jag har ett konto på Nördbanken...;))!/Anja

Hannele på Hisingen sa...

Nina H, smaken är verkligen olika :)

Anja, trodde inte du skulla gissa rätt ;)

Ingrid E sa...

Härligt att få se de vida blommorna blomma. Sedan kan det bli dags för gräsklipp.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, självklart klipper jag gräset efter blomningen, men det är en lycka att kunna plocka en bukett av 7 sorters blommor på sitt eget berg ;)