Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

13 april 2009

Feng shui på Hisingen

Jag lovar att inte spara fler plastkrukor. Sonen och maken har röjt och slängt. Finnjollen blir kvar, den slängs inte på Återvinningen.Detta fick jag behålla under kökstrappan, det känns toppen nu.

31 kommentarer:

Poppins sa...

Visst är det skönt att rensa ut! Här håller vi också på att tömma förrådet på allt som är onödigt.
kramar från Poppins

JULIEK sa...

Så bra at få undan något : )

Britt sa...

Jag skulle också behöva rensa ur men jag är lite, kan vara bra att ha...Ha det bra//Britt

Hannele på Hisingen sa...

Poppins, vi rensar nog allt för sällan.

Julie, skönt med plats att kunna röra sej
och hitta det man har :)

Britt, jag har slutat lite med det, att spara på allt.
Dessutom har jag en tuff son, han har rätt ;)

Monica sa...

Jag tror nästan på allvar att plastkrukor förökar sig alldeles av egen kraft...

Hannele på Hisingen sa...

Monica, hihi, så är det nog :) Jag har haft stora planer att skänka eller lämna bort, men höll på att drunkna själv.

Synnøve. sa...

Skönt att röja lite. Ska nog göra ett frest här med. Måste röja här med. Får lust när jag ser hur du gjort.
Ha nu en fortsatt fin dag.
Kram Synne.

Hannele på Hisingen sa...

Synne, sonens idé och maken hjälpte till, verkligen skönt och få det gjort. Nu har vi fått nya idéer och fortsätter ;)
Kram.

Unknown sa...

Är i stort behov av röjar-ryck här med... både materiellt och mentalt...

Hannele på Hisingen sa...

Manotanten, det ena kanske sätter fart på det andra ;)

Monica Hansen sa...

Duktig du är!

Merja sa...

Ni fick till en riktig hög! Visst behövs det rensas ur ibland..fast det kan vara svårt;)
Vi försöker åka till tippen en gå både på våren och hösten. Just nu står det en gammal spis på gräsmattan ...inte särskilt fint...

Hannele på Hisingen sa...

Monica, min son och maken som gjort det mesta ;)

Merja, det tar tid och allt det där, men jag kommer inte att sakna sakerna. Grovt trädgårdsavfall kör vi också till återvinning.

Ruben sa...

Jaha, är det så´nt här som kallas Feng Shui!!! Då har jag också Feng Shui, utan att jag vetat om det, huraaaaa! Känner mig riktigt modern. /Ruben

Karin sa...

Det är befriande skönt att röja upp bland sina saker ibland! :) Hoppas påsken har varit fin. Söt bild på barbarnet här nedan...

Kram Karin

Moa sa...

Så bra med lite feng shui.. ibland.. blev himlasnyggt under trappen. Sicken söt liten påskkärring jag såg i förra inlägget.. *ler*.. ha det gott..Monica

Anjas Hill sa...

Så otroligt lättad du måste känna dig nu! Nu börjar ditt nya Liv Hannele - utan en massa skräp i "bagaget";))!

mvh, Anja

Katarina sa...

Jag har också rensat ut en hel del - maken har kört flera lass till tippen. Det känns skönt, men än är det inte färdigrensat här...
Kram Katarina

annette sa...

Påsken verkar ha varit fin för Dej med barn och barnbarn, måste vara underbart att ha småttingar med, att röja både här och där skulle jag behöva göra, kanske måste ta till någon annan som gör det för jag har svårt att kasta, ser lite lagom ut det Du har kvar under trappen!Finnjollen får ju inte KASTAS!

Ha en bra start på veckan!

annette

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Jag sparar på plastkrukor, har massor i förrådet, men de är bra att ha när man skall på plantmarknader för att köpa, byta och sälja.
Skönt att få röjt upp ibland!
Ha det gott
Birgitta

Olga T sa...

En bekant till mej kallade Feng shui för "släng skit". Det tyckte jag var kul:)
Visst mår man gott av att slänga och rensa ut!

Hannele på Hisingen sa...

Ruben, feng shui är ju urgammalt,
så där 4 000 år, inte speciellt modernt ;)

Karin A, påsken har varit både avkopplande och nyttig, kram.

Monica, ibland undrar man, varför man inte gör sånt här oftare. Barnbarnet är så fint, brås nog på sin mormor ;)

Anja, jättehärligt, men vi har lite kvar inomhus.

Katarina, nu är det bara att fortsätta :)

Annette, påsken har varit toppen, vi har gjort både nytta och njutit. Finnjollen ska användas av maken.

Birgitta, så trodde jag också många år och det blev lite för mycket, nu har vi ju sniglar, jag frösår och köper inte så mycket för tillfället. Ha det bra.

Gärdsmygen, mycket träffande benämning :)

Gerda-Thyra sa...

Vi har också röjt runt, och i, stugan!
Känns skönt att bli av med lite "kan-vara-bra-och-ha-grejer" som visade sig vara "inte-så-bra-att-ha"...fniss

Hannele på Hisingen sa...

Gerda-Thyra, jo, jag har upptäckt att det är ganska lätt att skaffa nytt, ifall man skulle behöva nåt ;)

Filifjonkan 1 sa...

Hahah ja det brukar tunna ut när man får städa ur sina hörnor så fint det blev därunder nu

Hannele på Hisingen sa...

Filifjonkan, underbart det känns,
en del kvar att göra inomhus också.

Anonym sa...

Härligt att få röja bort gammalt och få rent och fint :)

Hannele på Hisingen sa...

Helga, verkligen :)

Catarina sa...

Att det kan bli så mycket skräp. Det känns som om man vill slänga mer och mer... :-) Det är sååå skönt med rena ytor. Bort med allt krafs..
//Catarina också på västidan i solen.

Hannele på Hisingen sa...

Ctarina, verkligen, framför allt kan det vara bra att hitta det man har ;)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag kastade fem svarta säckar med plastkrukor. Det är bara att inse att jag inte kommer att diska. Och att det kommer nya hela tiden :-)