Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

23 augusti 2007

Kärlek

Rakkaus heter Arabias nya frukostskålar. Jag ska ge dem till min egen Travolta, som vågade kyssa mej för ett antal år och decennier sedan, vi har dansat tillsammans sedan dess. En speciell magisk kväll, en av första gångerna Galenskaparna uppträdde i Chalmers Källare, fullt med folk, jag såg inte mycket, men kvällen slutade lyckligt, min prins bjöd på frukost.

Torsdagsjazz
Rivigt första uppträdande för Jaqee med göteborgssångerskan.

14 kommentarer:

Ingrid E sa...

Viket mysigt minne att hålla liv i varje dag med gulliga skålar. Galenskaparna är jätteroliga på scen o i TV. Deras filmer har dock inte hållt samma klass, tycker jag.

Pluggade ni något med Jan Rippe på Chalmers?

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, Galenskaparna började något år före oss, men man såg dem där, några av dem har man ju sett på föräldramöten i skolan och annat ;)

Jill Wegerup sa...

Fint skrivit om ett fint minne, och fina skålar. Riktigt söta ,ed Mumin och allt.

Anonym sa...

Jill, det är viktigt att komma ihåg och festa ;)

MariaJ sa...

Ihanat Muumi kulhot ja vielä aito rakkaus siinä mukana. Ovat varmasti mukava muisto vuosikymmenten jälkeenkin. Jokos siellä syksyn tuntua? Tänään oli +24 astetta, mutta viikonlopuks viilenee ja ens viikolla vähän syksyn tuuliakin kuulemma. No, silloin onkin jo aika lopettaa kesäloma ja palata töihin...

Anonym sa...

Vilken fin historia! Jag tycker det är så roligt att höra hur folk har funnit varann...och vilka fin-fina skålar..nu började det värka i vill-ha tarmen igen..*suck* jag borde veta bättre! Kram!

Anonym sa...

Der skulle jeg vært og hørt på jazz!

Hannele på Hisingen sa...

MariaJ,ihan samanlaiset kuumat päivät ja yöt täälläkin. Eikö olekin kivat kulhot, mies oikein kans tykkäs, kivahan noista on jatkaa niitten yhteisten aamiaisten syöntiä.

Lisa, visst är det kul att fortfarande komma ihåg, minnas positiva minnen. Maken gillade skålarna, ska bli kul fortsätta att äta frukost ur dem tillsammans ;)

Sylvia, det var väldigt bra musikkväll.

Dubbelörn sa...

Roligt att läsa finska *ler* det var ett tag sedan... Gillade verkligen dina skålar, Mumin har varit en superfavorit i familjen när sonen var liten...

Kramar

Anonym sa...

Underbara skålar... underbara minnen. Underbar är kärlek som varar för alltid.

johanna sa...

Skålarna är jättefina! Min syster har alla muminmuggar och den rosa har varit min favorit länge, tur att jag kan få egna skålar nu då! :o)

Hannele på Hisingen sa...

Dubbelörnen, vi kan ordna en finsk kurs ;)

Trolltyget, visst är det det ;)

Sericea, för oss är de första Mumin-skålar.

Maria sa...

Vilka fina Muminskålar!
Jag har muggar, kanske måste de få sällskap av skålar...

Anonym sa...

Maria-Jag blommar, nu vill maken ha muggar också ;)