Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

2 juni 2007

HBT-festival

HBT-festival i Göteborg, jag såg med dottern en tankeväckande pjäs Ångrarna, som handlar om livets val, identitet, varför vi gör saker och vad som får oss att bli lyckliga, en sann historia av Marcus Lindeen.
Det bästa med att ha barn är att man får se och lära så mycket.
Såg Elisabeth Ohlson Wallins underbara Ecco Homo utställning i Annedalskyrkan 1998 med dottern. Det var en stark upplevelsen, alla i kyrkan stod uppe och applåderade, det var riktigt kärleksbudskap.
Svårt att förstå, varför hennes utställning var så hatad av vissa grupper.

22 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Visst är det märkligt att kärlek kan vara så farligt för en del så att de blir så rädda att... trist.

Men till nåt helt annat... Låsta avdelningen 6 b i huset och hörnet närmast huset med personalmatsalen...?

Anonym sa...

Ecco Homo-utställningen var något alldeles speciellt... häftig, konstnärlig och med tankeväckande budskap!
Jag kan egentligen inte förstå varför folk har sådana problem med homo- och bi-sexualitet.... undrar vad de är rädda för...?

Anonym sa...

Strumpstickan, precis, varför kan någons kärlek störa andra, jag kommer aldrig att förstå det.
Någon liten klocka långt bak tickar, 6 b verkar bekant.

Gerda-Thyra, visst var Ecco Homo-utställningen vacker och stark, jag tror man får se bilderna igen på vissa ställen.
Nej, räddslan för andras homo- och bi-sexualitet förstår jag inte, eller rädsla för annorlunda människor..

Det Mörka Hotet sa...

Förutom att Elisabeth Ohlson Wallin är en ypperlig fotograf så var Ecco Homo en otroligt bra utställning. De konservativa krafter som uttalade sig om utställningen hade givetvis inte sett den!


Samuel

Eva Agnes sa...

Hej kära Hannele!
Härlig bild på dig liggande på soffan med färgsprakande kläder.
Visst lär man mycket av sina barn.... Oj, oj, oj.
Tack för kommentaren på min fotoblog.
Kramar Eva Agnes

Hannele på Hisingen sa...

Samuel, precis, jag tror inte ens många av de klagande hade ens sett det! Jag retar på mej folk som har mycket åsikter utan att veta ens..

Eva Agnes, gullig du är, visst är det kul, så mycket nytt man får uppleva även tillsammans med sina vuxna barn, kram.

Anonym sa...

"Lyden af et kys er ikke så støjende som braget fra en kanon, men dets ekko varer en god stund længere."

Anonym sa...

Marianne/København, den var fin ;)

Stina sa...

Hej, vännen!

Jo, vet du. Det är inne med spets och romantik. Så får vi väl se hur länge det håller.
Kra

Hannele på Hisingen sa...

Stina, hos mej håller romantik länge :)
Kram.

Anonym sa...

Förstår du verkligen inte varför hennes bilder inte är omtyckta? Hennes bilder skildrar hur homosexuella för evigt ska skiljas från gud....givetvis är detta inget som är omtyckt av människor som tror att Guds kärlek gäller alla.

Anonym sa...

Nineve, har du sett Ecco Homo utställningen?
Jag har sett, tillsammans med Elisabeth Ohlson Wallin.

Eva Agnes sa...

Tack Hannele, för besöket på min fotosida..... Antagligen har vi inte samma färgsmak för jag ser inget läbbigt i de färgerna... :-)))
Kram Eva Agnes

Anonym sa...

Eva Agnes, färger är inte min starka sida ;)

Mie sa...

Om två vuxna människor älskar varandra har jag svårt att se vad det är för fel i det.. Oavsett kön, hudfärg, ålder o s v.. Så jag kan verkligen inte förstå varför det ska möta sånt motstånd?

Anonym sa...

Mie, precis, det kan ju verkligen inte störa någon.
Mycket värre när vuxna slåss..

Anonym sa...

Hannele ja det har jag i Annedalskyrkan i Göteborg. Och gillade den inte eftersom jag är övertygad om att Gud älskar alla och att hans bud är att vi ska älska alla....därför gillar jag inte propaganda för att evigt skilja homosexuella från Gud.

Mie jag är övertygad om att du inte tycker att alla som älskar varandra ska kunna ingå äktenskap...nej äktenskapet är inte för alla kärleksrelationer...och fortsätter även om man inkluderar hbt-personer att vara diskriminerande

Anonym sa...

Nineve, då missuppfattade du nog Elisabeth Ohlson Wallins budskap. Själv tycker jag att alla som älskar varandra, ska få ingå ett lagligt äktenskap och kunna adoptera barn - eller sköta om de barn de redan har.
Jesus var den första feministen, han accepterade alla och behandlade alla lika, även kvinnor som inte var så väl ansedda.

Johan sa...

Ecco Homo?!
Det är inget skomärke vad jag vet...

Pinsammast är nog att alla gjorde samma fel.

Anonym sa...

Fredag, latinkunskaper är inte längre vad det var,
Ecco Homo betyder "se människan", ganska bra namn på Elisabeth Ohlson Wallins utställning.

Anonym sa...

Har hört flera som säger som du om Ecco Homo men det var väl som vanligt det religiösa som tog anstöt.Synd för det kom helt bort att det fanns fina saker med.

Hannele på Hisingen sa...

Filijonkan, jag har väldigt svårt för trångsynta människor, synd att vissa inte kan se bakom människan.