Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

2 mars 2007

Satisfaction

"Om du har en trädgård och ett bibliotek, då har du allt du behöver."
"If you have a garden and a library, you have everything you need."
Marcus Tullius Cicero, 100-44 BC

25 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har både trädgård och böcker, men jag behöver tyger, garner, spetsar och knappar också..... Och det har jag ju... Så då är ju allting bra!

Anonym sa...

Gerda-Thyra, jag förstår precis ;)

Helena sa...

En trädgård med bibliotekt i är allt jag behöver ;-) jag håller med, och min gungstol...jag fick en idé om att skissa på ett vackert rum. Tack Hannele!

Karin sa...

Härlig bild (har nog sett den tidigare tror jag). Trädgård och böcker är i alla fall två saker som gör livet mer meningsfullt men jag skulle nog inte klara mig utan familj och vänner heller. ;) Trevlig helg!

Anonym sa...

Signelina, jag ser framemot att se skissen.

Karin, vårt berg har varit med i Allers Trädgård, bilden var med i artikeln. Vänner och familj tillhör väl grundbehoven.
Ha en fin helg själv.

JULIEK sa...

Ja det er sååååååå sant. Det eneste jag behøver : )

Ingrid E sa...

Oj vad jag längtar efter sommar och värme! Tänk att sitta ute och läsa omgiven av sköna blommor!

Anonym sa...

Så sant så sant. Men det är rätt bra med händer också,,,fnissar

Anonym sa...

Vilken härlig bild.. den talar för sig själv.. i helgen ska vi till Örebro och titta på vårlöksutställning=kul!!! ha en trevlig helg!!/åsa

Anonym sa...

Julie, räcker långt och man mår så gott :)

Ingrid, det är nära att man kan sitta på kökstrappan och fika med varma kläder på :)

Filijonkan menar väl inte tomma händer..?

Åsa, vårlöksutställning låter underbart, ha det så bra.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hmmm, kanske ligger ngt i det, även om jag inte har ngt direkt biblotek, men nog väl en trädgård! Med några böcker i bland, tillsammans med en kopp kaffe, te eller vin! DÅ är livet komplett!! Mari.

Anonym sa...

Mari, biblioteket behöver ju inte vara ens eget ;)

Anonym sa...

Glädje! Jag bokreade på nätet och nu har de kommit! Moderna antikviteter är en hit, Stilguiden, också av Jane Fredlund likaså. Liksom två Tricia Guildböcker. När jag köper nya böcker, eller har handlat ett par kassar mat, då känner jag mig RIK! :-) Trevlig helg!

MariaJ sa...

Iiiiihana kuva! Tämä saa kaipaamaan kesää jos mikä, kiitos!

Anonym sa...

Cleo, jag förstår precis :) Jag hittade även Svenska formgivare, en mysig bok. Ha en fin helg.

MariaJ, tuo kuva on ollut puutarhalehdessä, kalliomme on maailman kuulu ;)

Anonym sa...

Niimpä. Ja jos puutarha on oma, siinä on myös ajankulua (vaikka muille jakaa).

Rakastan kirjoja. Nykyään sen näkee vain siitä, että lapsilla on sen miljuuna kirjaa ja niitä myös luetaan :) Myös kummilapset saavat usein lahjaksi kirjoja...

Mountain Mama sa...

What a beautiful place to be. Sitting in the sun on a warm day with a good book.
It is snowing again today at my house, so the very idea of a warm day is just delightful!

hulukvarn sa...

Härligt härligt!! en bra bok, en skön skuggplats och ett glas rosévin längtar jag till!!

Anonym sa...

Wiiks, minä näen puutarhan rentoutumispaikaksi, en edes huomaa, jos siellä teen töitä. Onhan sallittua nauttia muidenkin puutarhassa. Ihana, kun lapset osaavat antaa arvoa kirjoille.

Mountain Mama, I love our garden, most in summertime. Today it's ok, not so much snow and sun is shining.

hulukvarn, precis, snart kan vi sitta där :)

Anonym sa...

Så sant, med trädgård och bibliotek har man allt man behöver.

Anonym sa...

Nina, och man mår så gott.

Anonym sa...

Marcus visste vad han pratade om!!!

Hannele på Hisingen sa...

Clara, tänk, redan för 2000 år sedan, det var väl Cicero, som bildade det första biblioteket?

Anonym sa...

Har för tillfället en leråker och trädgården finns på skisstadiet och ligger på köksbordet men planen är att jag till sommaren skall njuta av en bra bok i min trädgård.

Anonym sa...

Ann-Marie, är det leråker nu, så får du i alla fall själv bestämma, hur det kommer att se ut.