Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

18 januari 2007

Tulpanens dag

Tulpaner à la Hannu Sarenström, jag tror inte han tar illa upp,
om jag säger att han har inspirerat mej till dessa bilder.
Även vissna blommor har sin speciella skönhet.

22 kommentarer:

CHIC-HANDSOME sa...

good year

JULIEK sa...

Glada bilder : = )

Hannele på Hisingen sa...

Julie, visst är det charmigt även med det döda :)

Ingrid E sa...

Hej! Du har inget hört av mig på länge för min dator är sönder. Fasansfullt! I natt är första natten på jobbet sedan fotledsbrottet och det verkar att gå bra och här finns dator!
Hoppas att du o familjen har det bra! Många tulpaner till dig!Kram!

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid, tackar för tulpanerna, kul att höra från dej, kram

Anonym sa...

Tulpaner är vacker som vissen också tycker jag =)

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Trevlig helg :)

Helena sa...

Kul att du skriver om tulpaner. Nu vet jag precis vilka gardiner jag skall byta med!

Anonym sa...

Godförmiddag Solen skiner hos Filifjonkan idag som skall fara till butiken och köpa sig en stor bukett med tulpaner till matsalsbordet , Hannu ja inspirerand herre verkligen ,

Hannele på Hisingen sa...

Lotta, visst är det charmigt :)

Ljuvligt Hemma, tack, jag trodde alla skulle tro jag är tokig :)

Signelina, där sa du något.

Filijonkan, jag måste nog också gå och handla, du ser, hur mina tulpaner ser ut...

Anonym sa...

Tulpaner är min favorit och jag behåller dem så länge några kronblad sitter, även om vissa rasat. Det är otroligt vacker, även när det är halvvisnat, livet och döden i ett.

Anonym sa...

Da passer det for meg, for mine tulipaner står mye lenger enn det de skal........
Ha en fin helg!

Hannele på Hisingen sa...

marie, jag som trodde jag var den enda... snåla som ville njuta så länge som möjligt.

Sylvia, jag trodde jag var den enda lata... som ville byta så sällan som möjligt :)

Anonym sa...

Tulpaner är jättevackra!

Skönhet finns i förgänglighet...

Jag ska koppla till dig med...

Anonym sa...

Hello,
I found your comment on "Neues vom Lindenhof" this is Lis Blog...
After checking your site, I discovered that you live in Sweden.
My daughter and her family lives in Varberg. Hope to return to Sweden very soon.
I can read swedish quite well, but don't speak the language.
Besides English I speak German as well.
cheers from Canada

Anonym sa...

I want to run out to buy some colourful tulips.....

Anonym sa...

Tulpanens dag har jag missat.

Även vissnande tulpaner har en skönhet. Det är bara de stressade som inte ser det.

Anonym sa...

"Även vissna blommor..." - liksom Baudelaires kadaver?

Anonym sa...

Ja, kronblad från tulpaner som ramlat nedanför vasen tycker jag är jättevackert.

Hannele på Hisingen sa...

Manon, roligt att du tycker att mina buketter är representativa.

guild_rez, nice if you understand my blog,
I live near Göteborg.

Britt-Arnhild, I bought some new tulips :)

Nina, så är det nog, är man stressad, ser man inte det lilla i livet.

Lars Anders, Baudelaires kadaver är något jag missat, bland allt annat. Jag får nog ta reda på lite mer, om han också såg skönheten i de snart vissna blommorna.

cleo, ja, nerramlade kronblad är det första stadiet..

Anonym sa...

Jättefin bilder! Själv kastade jag en bukett tulpaner som såg alltför vissen ut idag. På väg till papperskorgen trillade en massa kronblad ner på golvet. När jag plockade upp dem slogs jag av hur vackra de var, även fallna från stjälken!

Kul att hitta till din blogg!

Hannele på Hisingen sa...

Annelie, den fallna skönheten är spröd, kul att du hittade hit.