Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

19 januari 2007

Great Comp

Sigrun hat auch Bilder von diesem besonderem Garten mit Ruinen.
I somras 2006 besökte jag trädgårdar i Kent i England.
Bergenia har dåligt rykte i onödan,
det finns inga tråkiga växter, bara tråkiga trädgårdsmästare.



CLICK_on_images to enlarge.

13 kommentarer:

Sigruns German Garden sa...

Oh Hannele, thats so nice, to see the same garden I've posted now in summer!
We only go to Britain in easter and autumn holidays because I must look for my garden and the 200 pots in summer. I have noone which can do this work for me.

Sigrun

Hannele på Hisingen sa...

Sigrun, 200 pots are a lot, but I understand, I prefer to be at home in summertime too.

Anonym sa...

Godmiddag
Det är så vacker i Englands trädgårdar men bilden med dig i Mosaiktrappen den är härlig du passar in i färgskalan med. Tänk att äga en sådan trapp att smyga ut en tidig morgon med en kaffkopp i handen sitta på ett av trappstegen och lyssna på fågelsången och höra prasslet bland buskar och växter.Det du !sa Filifjonkan

Aradil sa...

Åh, så vackert!
Tänk om man fick ha en sådan trädgård *drömmer mig bort*.

Kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar tills vi får vårt hus och allra mest ser jag fram emot att ta itu med trädgården. Dessa bilder får mig bara ännu mer i startgroparna - nästa vår, då jädrans...

Anonym sa...

Åh, så mycket fint!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilken häftig trädgård!

Hannele på Hisingen sa...

Filijinkan, den underbara mosaiktrappan ska jag nog visa lite fler bilder om. Det snöar!

Aradil, jag förstår dej, det är toppen att ha en egen trädgård, om man vågar göra som man själv vill.

Cleo, suck, du skulle se resten av bilderna.

Linda, visst är det mysigt med vintern, när man hinner titta på bilder på alla sommarens trädgårdar :)

Anita sa...

Oh, das ist ja traumhaft dort! Ich würde auch mal gerne eine Gartenreise nach England machen....

Anonym sa...

vilka underbara bilder! Jag längtar till sommaren nu.

Hannele på Hisingen sa...

Anita, es ist schön Bilder im Winterzeit haben.

Emma, tack, visst kan man börja längta.

Anonym sa...

Snart, snart är det dags för mig att anlägga en trädgård från skrats hur det nu skall sluta. Men först måste det ju bli en ordentlig vår så att vi kan lägga ut matjord och göra rabatter.

Bambi sa...

Helt underbara bilder! Drömmer mig bort till vår och sommar ;-))

Hannele på Hisingen sa...

Bambi, våren kommer, det är redan ljust :)