Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

18 januari 2007

1-årsdag

Idag firar jag mitt första år som bloggare och bjuder på fika i vår trädgård, mitt eget paradis. Så här såg världen ut förra året, mitt första inlägg. Jag har inte avsikt att sluta blogga, livet är alltför spännnade. Tack för alla trevliga, tankeväckande och inspirerande kommentarer under året.

993 km
Hoppsan, fort det ändras, två dagar att packa, tvätta allt, fixa bostad, studieböcker, varmare vinterskor. Långt att åka för vår lille son.

22 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag är tydligen den första att gratta dig! Jag började först i maj förra året så jag har en bit kvar, men det är det bästa jag har startat. Gud så kul det är att skriva av sig, och så skönt det är.
Ha en bra dag och lev väl och gott!
Carpe Diem!!

Anonym sa...

Gratulerer!!!
Ja, det er kjempegøy å blogge! Og man blir kjent med så mange nye, herlige mennesker som man ikke hadde truffet ellers.....
Ser du bor i Gøteborg! Vi skal dit i februar, en helg!

Anonym sa...

Godmorgon.- Ansluter mig till ettårsgratulanterna. Vackert var det i din trädgård för ett år sedan Snö är rent och ser så städat ut Din tomt verkar härlig huset ligger ju vackert med.Stolen är jättefin. Det är ditt paradis det kan jag förstå. Tackar för en trevlig morgontitt samt sätter mig vid bordet och morgonfikar hos dig.Ha det bra idag Hannele säger Filifjonkan

Karin sa...

Grattis på ettårs-dagen! :) Tänk vad tiden går fort snart är man väl själv framme vid den dagen, fniss, men det dröjer. Så underbart det ser ut på bilden. Jag sätter mig gärna ner och tar en fika.

Hannele på Hisingen sa...

Marie, visst är det något speciellt. Egentligen har jag "bloggat" sju år, långt innan det blev en innegrej för alla, se under Solovetski.

Sylvia, tack, visst är det häftigt att kunna göra besök hos alla trevliga människor i hela världen :)

Filijonkan, visst är det härligt att ha ett eget litet paradis, där man kan leka och göra som man vill.

Karin A, lycka till med ditt bloggande, visst är det roligt.

Anonym sa...

Grattis på 1-årsdagen! Jag smakar gärna på kaffet!
Jag tittade på din presentationsbild, hela fotot år underbart, men ...jag måste få fråga...Är din rosa vattenkanna en SYDD VÄSKA....?! Det ser ut så när man tittar ordentligt, och det är ju helt galet underbart..!!

hulukvarn sa...

Hej Hej!
Kul att ha bloggat så länge, jag började precis, väldigt kul! Jag har läst din blogg mycket..

ha en bra dag

Aradil sa...

Jag stämmer in i gratulationskören.
Härliga bilder från ifjol :)

Lis vom Lindenhof sa...

An dem schönen Tisch würde ich jetzt auch gerne sitzen und eine Tasse Kaffee trinken.

Helena sa...

Congratulation! Och Tack för fikat :-)

Hannele på Hisingen sa...

Gerda-Thyra den rosa kannan, väskan är köpt, sömnen sydda, ja, väcker en viss uppmärksamhet på min aträdgårdsresor :)

Hulukvarn, fin blogg du har.

Lis, wir haben +6°C heute.

Signelina, välkommen att hälsa på igen.

Jill Wegerup sa...

Ett grattis också från väst. Kramar Jill

Anonym sa...

Gratulerer med ditt første år som blogger Hannele. Håper det blir mange flere.

Det Mörka Hotet sa...

Grattiskramar från Darth Vader!


Samuel

Anonym sa...

Grattis med 1årsdagen.
Jeg har forstått at du er en virkelig "tøff"dame.Jeg synes bildet på benken var så fint,og jeg fattet interesse med en gang.Du har så mange fine bilder i din blogg, og det er virkelig morsomt å lese hva du skriver.Jeg ser fram til å følge med deg fremover.
Fra Tanis

Hannele på Hisingen sa...

Jill, tackar, visst är det kul att blogga.

Britt-Arnhild, visst ska vi blogga många år.

Samuel, kram på dej också ;)

Tanis, tack för de fina orden.

Anonym sa...

Nu fattar jag inte riktigt...ska du ut och resa? Var bor han din son? Ha det gott! Anna

JULIEK sa...

Å, grattis med ett år. Ja fortsette måste du. Det er ju så herligt med denne bloggen som har så mange bilder på alt. Kram til deg : )

Hannele på Hisingen sa...

Anna, sonen flyttade snabbt, ända till Umeå, 993 km från mej, men han kom in vid universitetet precis som han hade önskat sej.

Julie, snällt sagt :)

Anonym sa...

Grattis, vad kul att ha bloggat i ett år!

Tack för dte mysiga fikat:)))

Anonym sa...

Grattis på 1-årsdagen! Bra att DU inte tänker sluta blogga, för Du är en frisk vind i bloggvärlden! ;-)

Hannele på Hisingen sa...

Manon, visst är det kul att blogga, jag hoppas det blir flera fika i år.

Cleo, tack, det var gulligt sagt ;)