Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

16 januari 2007

Eget utrymme

Ibland drömmer jag om mer egen plats, ett helt eget badrumsskåp, utan massa rakgrejer och mansdeodoranter och tigerbalsam för herrmuskler och solskydd för surfare. Jag vill ha plats för mina hårgrejer och det nya sminket jag inte ens vet, hur jag ska använda, hårborttagningsmedel som jag inte orkar med på vintern och nagellack jag köpte i samma färg som klänningen och läppstift, som jag alltid glömmer och parfym som ofta luktar för starkt och den nya badoljan jag fick till julklapp.

TEMA: Prikker
Vackert hagel, som ser ut som äkta pärlor.

Fortsättning med Sylvias temaveckor: Uke 3: PRIKKER

16 kommentarer:

Anonym sa...

Godförmiddag
Filifjonkan tycker det är vackert med pärlor ute,,fast inte när man får dem i huvudet vid en promenad, Här blir filmjölk och fullkornsmacka nu till frukost med tomat och gurka som pålägg. Lite bättre än tårta...fnissar

Hannele på Hisingen sa...

Filijonkan, det är ju mycket sällan vi ser hagel här, ännu mer sällan så mycket och så stora hagel, vackert.

Anonym sa...

Hihi! Så där har vi det också i badrumsskåpet. Jag och sambon delar på ena halvan medan sonen har hela den andra halvan. När dotterna bodde hemma hade vi en tjej och en killsida. Nu är det acnamedle och rakgrejer överallt. Tänk en egen halva där man får husera och bre ut sig! Kanske med ett halsband av vackert hagel;)

Anonym sa...

Varför är badrumsskåp alltid för snålt tilltagna?

Hannele på Hisingen sa...

marie, vi är ändå ganska bortskämda, för maken har ett eget badrum - bra för äktenskapet :)

Lars Anders, och varför så lite linneskåp och garderober?

JULIEK sa...

Ja du, dette var stilige prikker. Ser ju virkelig ut som perler : )

Karin sa...

Häftigt!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Hagelprickarna var jättehäftiga! Och du behöver definitivt ett eget badrumsskåp, det är så trist att ha en massa roliga saker och sedan inte hitta dem vid rätt tillfälle!

Hannele på Hisingen sa...

Julie, men dessa pärlor är inte eviga :)

Karin A, visst är naturen häftig.

Karin, det är så sant så.

Anonym sa...

Jaa, ett eget badrumsskåp skulle inte sitta illa alls. Jag vill till och med ha ett eget hus alldeles bredvid det hus jag nu bor i. Då kan min man och min dotter stöka bäst de vill och jag får ha fint och undanplockat. För naturligtvis får de inte stöka när de besöker mig, lika lite som jag får röra deras stök när jag besöker dem.

Bra eller hur?

Anonym sa...

Ja, här kom det oxå en massa hagel. Hästarna blev alldeles bombarderade...Anna

Mia sa...

Så flott det var med haggel (selv om jeg egentlig ikke er glad i det...)

Hannele på Hisingen sa...

Nina, det är inte alldeles ovanligt att folk har egen ateljé.

Anna, jag förstår, hästar kanske inte inser skönhetsvärdet av hårt hagel..

Mia, det är så sällsynt här, så det blir aldrig till besvär.

Anonym sa...

Har lagt ner det där med att ha ett skåp för sig själv. Numera ligger smink och parfym i en väska i garderoben så naturligtvis glömmer jag av att jag har det och när minnet är dåligt blir plånboken tunn. Viket dottern tycker är jätte kul när hon får smink att testa som mamma aldrig har använt.

Anonym sa...

När kom haglet?

Hannele på Hisingen sa...

Ann-Marie, det får bli såna lösningar. För mej har det varit den yngste sonen som velat låna smink ibland, men jag har ju så lite :)

Haglet kom för ett år sedan på Hisingen, bara en dag, gick fort över, egentligen borde jag fotat mer, för det är så sällan man ser sånt här.