Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

20 oktober 2014

inte det smartaste i höststorm

Skräpet bara flyger i väg.

13 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Ups!
Du kanske skulle väntat till en lite bättre dag. Hoppas du inte skadade dig iallafall.
Allt gott
Annika

tant Hannele sa...

Annika Christensen, allt gick bra men jag får tänka mej för.

ulla laiho sa...

Det ser vådligt ut - tur att allt gick bra.

Merja sa...

Aj då! Hoppas det löste sig.
Ha en bra dag!

Hannele på Hisingen sa...

Ulla Laiho, som tur så har jag inte alltid lika mycket skräp.

Merja, det gick bra, jag blev bara lite rädd.

Ruben sa...

Även om det hade varit vindstilla hade en dylik transport näppeligen lyckats! Överoptimism var ordet!!

Ha det gott!
/Ruben

minna sa...

ojdå!

Hanneles bokparadis sa...

Ruben, jag vet, jag är överoptimist ♥

Minna, hade lite för mycket saker på cykeln.

znogge sa...

Hoppas du inte flög i väg också. Ibland är det lätt att ta sig vatten över huvudet...

Anna/notonmusic sa...

Nämen finns du här med Hannele! Tack för länken till din mors pelargoner - den dök upp i efterhand! Men så hittade jag hit. Trevligt! Då kan jag ju hälsa på här med😃 Man kan hålla sig för skratt när man råkar ut för det bilden visar. En gång skulle jag vara duktig och storhandla med cykeln. Den tungt lastade cykeln välte redan i cykelstället och hela hjulet vek sig så jag fick ringa efter gubben som fick hämta både mig, cykeln och maten. Efteråt kan man skratta😃

tant Hannele sa...

Znogge, tydligt att jag kanske borde ha tagit bilen... men det gick ju bra.

Anna, jo, jag handlar numera ofta bara med cykeln och ryggsäcken, när vi är bara två nu.

Klimakteriehäxan sa...

Cyklisten klarade sig. Viktigast.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag är mer försiktig nu ♥