Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

21 januari 2013

En knopp kvar

9 kommentarer:

Merja sa...

Har du fotat hos mig...min ser lika dan ut:)
Ha en bra dag!

Hannele på Hisingen sa...

Merja, mycket möjligt :)

Helga sa...

Jag har en amaryllis kvar som blommar just nu... sista jultecknet. Nu har jag tagit in våren med tulpaner...

Znogge sa...

Samma status hemma hos mig! Så än kan man njuta av dem!

Hanneles bokparadis sa...

Helga, jag har inte kommit till tulpaner än.

Znogge, det är bara att njuta.

Anonym sa...

Amaryllisar är ståtliga när de blommar, men jättetrista när de börjar vissna

Hannele på Hisingen sa...

Snawitz, så är det nog med alla blommor, med det vissna har sin egen sirliga skönhet.

Inga M sa...

Amaryllisar gillar jag! För en billig peng får man väldigt mycket blommor och min är himla fin just nu, inne på andra stängeln. Den har alltså blommat fint sedan före jul.

Hanneles bokparadis sa...

Inga M, eller hur, mycket för pengarna!