Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

27 november 2010

Total make over

Vi julälskare pyntar klart till 1:a Advent, stressar inte utan när julrusningen börjar, sitter vi hemma, gör egen julgodis, smuttar på glögg och myser med jultidningar eller går på julkonserter.

16 kommentarer:

Helga sa...

Jag köper också så mkt julklappar som möjligt redan nu så jag slipper stressa och stå i kö sen...

mossfolk sa...

Nja, julklappar och sådant är visserligen klart... julgardiner och ljusstakar åker upp i morgon. Men pyntet får allt vänta till efter lucia. Och jag vill ändå klassa mig till julälskare ;)

Gerda-Thyra sa...

För mig blir det städning idag... sedan adventsstjärneupphängning och inköp av adventsblommor... resten får vänta ett tag, blir lite "pö om pö" runt Lucia!

Hanneles bokparadis sa...

Helga, visst är det smart.

Mossfolk, bra att göra lite pö om pö, så mycket eller lite man har lust med.

Gerda-Thyra, rätt, i lagom takt.

Klimakteriehäxan sa...

Julklapparna har jag börjat med. Stjärnor etc ska jag gräva upp ur källaren i morgon, lovar! Och amaryllisarna är på g ...

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, toppen, visst är det kul med advent, alla ljus, blommor..

Sylvia sa...

Hi hi, og jeg som trodd du også pusset opp!!!! her svinges malerkosten for tiden, like før jul.Men ALT får man tid til, bare man vil.
Ha en fin helg, Hannele! Kram

Hannele på Hisingen sa...

Sylvia, klart man ska göra precis som man vill. Visst är det kul att byta färg nu, kram.

Gunilla sa...

Vi har också gjort fin till advent men det röda pyntet får vänta.

Suss o Kai sa...

Vad fint du gör :) det är alltid roligt att göra make overs :) och ska man pynta för jul kan man lika väl göra det i tid :)Kram Suss

Lotta 8`) sa...

Så fint det är hos dig :) Jag har också "pyntat klart" men får döttrarna som de vill, så blir det en julgran längre fram :)

Ha en mysig första advent ♥

Hanneles bokparadis sa...

Gunilla man får göra som man vill ;)

Suss, eller hur, njuta l ä n g e :)

Lotta 8`) julgran kan vänta lite till,
ha en mysig helg själv, kram.

Merja sa...

Det är roligt att göra om till jul. Jag börjar också tidigt så att man hinner njuta av så mycket som möjligt...så länge som möjligt:)
Trevlig advent!

Hanneles bokparadis sa...

Merja, visst är det kul att njuta så länge som möjligt, ta det lugnt och bara mysa.

Filifjonkan 1 sa...

Jepp Huset byter skepnad till första advent totalt samma hos mig jul är kul kram till dig

Hannele på Hisingen sa...

Filifjonkan, visst är det kul med rött en gång per år.