Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

2 juni 2010

En sann historia

En sommar låg jag på fören på vår H-båt och läste Virginia Woolfs
Mot fyren. Båten guppade upp och ner i vågorna och jag tappade biblioteksboken i havet. Maken lyckades plocka upp den,
men den såg lite medfaren ut, när jag lämnade tillbaka den.

12 kommentarer:

Ingrid E sa...

Du är väl rolig du! Vad sa du till biblioteket?

Znogge sa...

Vi tappade en i poolen men tyvärr löstes boken upp i limningen. Tur att det var vår egen... Och att den var utläst!

Synnøve. sa...

Finns det möjligen flytvästar för böcker?
Jag tror jag skulle fått panik. Inget är värre än när lånade ting blir förstörda.
Kramen.

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid E, jag låtsades att det regnar..

Znogge, vilken tur, för slutet vill man ju veta.

Synnøve, bra idé, det är dyrt att tappa biblioteksböcker, kram.

Anonym sa...

Oups, så kan det gå... tur att ni lyckades fiska upp den!

Hannele sa...

Timjan o akleja, verkligen, för det är dyrt med låneböcker..

Tankevågor sa...

Hi hi ....lite lustigt att boken hamnade i havet med tanke på titeln. :-)

Men bra att den gick att läsa klart i alla fall.

Eva Linnea sa...

Nä, är det sant? Men det blev ju en fyndig bild till den lilla historien.
Kram

Tant Grön sa...

Vilken underbart vacker fyrbild du visar! Det är väl ändå inte i Sverige?
Den boken hade jag med till Skottland sommaren 08, eftersom själva fyren påstods ligga där. Men jag blev så upptagen av själva Skottland att jag inte hann med att läsa någon bok alls. Men visst är det en helt strålande roman?

Hanneles bokparadis sa...

Londongirl, precis, det tyckte jag också :)

♥ Eva Linnea ♥ det är helt sant, att det var just en bok med den titeln jag råkade ha med mej..

Tant Grön, bilden är från Skottland våren 08, men boken försökte jag läsa här på Hisingen. Jag gillar Virginia Woolf, och jag har en en egen pocketupplaga och ska försöka läsa om den ;)

Ruben sa...

Hur är det med multikapaciteten? Nog ska du väl klara att både sola och läsa bok?!?! ;-)
Ha det gott!
/Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Ruben, inte ens jag är perfekt ;)
Ha en solig dag.