Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

26 maj 2010

Trevlig bloggträff

Trevligt att få se Glädjekällans vackra trädgård på våren.
Så här vackert vitt kan det bli helt oplanerat.Klart man bjuder på rosen-muffins till sina trädgårdsvänner.Utsikten som i Skottland, vi hann besöka en STA-trädgård.Detta vackra gula gräs är flyttat till mitt berg nu.

23 kommentarer:

Znogge sa...

Vilka underbara muffins! Hoppas de smakade lika bra.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, de godaste muffins jag ätit :)

Merja sa...

Snygga trädgårdsmuffins;)Allt kul att träffa likasinnade! Gräset ser jätte snyggt ut. Vad heter det?

Hanneles bokparadis sa...

Merja, man får så mycket inspiration och idéern, när man tittar på varandras trädgårdar, jag får kolla gräset igen.

Lena sa...

Det där såg då så trevligt ut! Blir riktigt avundsjuk!

Ha en fin dag!

Klimakteriehäxan sa...

Nu blev jag impad: rosenmuffins!!! Silikonform?
Har sett tårtstorleken. Fin!
Vita tulpaner är verkligen vackert, synd bara att tulpanerna redan verkar ha gjort sitt på de flesta håll.
Välkommen över till min balkong förresten, fast nej, jag räknar INTE med att du ska bli imponerad!

Helga sa...

Låter och ser trevligt ut!

Jag strejkar inte om du nu trodde det. Det är regionalflygbolagens piloter som gör det. Detta eftersom flygbolagen vill ge dem sämre villkor kring inhyrning av personal.

Var är sonen nu då?

Hanneles bokparadis sa...

Lena, alltid roligt att träffas.

Klimakteriehäxan, jag tror hon hade köpt silikonformar i USA, jag kommer..

Helga, sonen är i Uppsala i helgen.

Britt sa...

Vad kul att träffa bloggvänner och vilka fina muffins//Britt

engelsson sa...

Ang min trädgård så måste jag tyvärr lämna den tom..eftersom min hyresvärd e totalt allergisk vid tanken på rabatter o mina har fått existera på nåder o med ett heligt löfte om att jag återställer allt när jag flyttar.. Jag förstår din tanke o delar den..o lite har jag revolterat..för i en liten backe frodas massor av smultron som jag grävt ner..mvh engelsson

Hannele på Hisingen sa...

Britt, muffinserna passar rosälskare.

Engelsson, låter som en trist hyresvärd, tänk att det finns såna..

Inger sa...

Ser jättekul ut:) Rosen-muffins vill jag också ha att bjuda på. Det är formarna som gör det?

Hannele sa...

Inger, det är formarna som gör det.

Emma sa...

vilka fina muffins, får man fråga vart du köpt formarna? ;)

Hanneles bokparadis sa...

Emma, Glädjekällan köpte dem i USA, men jag tror såna finns i Sverige med.

Jael sa...

Det är jätte kul att träffa bloggkompisar;det har jag gjort redan många gånger:-)

Hannele sa...

Yaelian, eller hur, jag också :)

Unknown sa...

Hej igen Hannele, så kul att träffa dig i levande livet!

Jag hoppas också mycket på min lilla tuss av det gula gräset....med VAD i allsin dar var namnet?

Hoppsan, nu kommenterar jag visst i sonens namn.
Hjärtliga hälsningar från Tant Grön!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Det såg jättemysigt ut, skulle också vilja åka på bloggträff så jag kanske borde ta tag i att ordna en...

NinaH sa...

Åh vad jag längtar efter att få möta lite "freakar" & göra lite trädgårdsbesök! Grattis till er träff & "utflykt";-)

Hannele på Hisingen sa...

Alexander, visst är kul att se vilka som står bakom alla härliga bloggar, jag har glömt namnet på det vackra gräset..

Karin, bara ett enkelt knytkalas, alla är glada, om någon tar initiativ.

Nina H, det är så roligt att träffas och få prata av sej lite :)

Anonym sa...

Hej igen, kul att träffas och att du kikar in hos mig! Jag fick ju också en tuss av gräset, skrev upp namnet; Gul hässlebrodd. Jättetrevligt att få se Birgittas fina trädgård på riktigt! Ska snart visa mina bilder på bloggen också.

Kram

Hannele på Hisingen sa...

Timjanoakleja, tack för namnet :)
Kram.