Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

23 maj 2010

Min mors tomatplantor

Från min mors lilla balkong kommer mina tomatplantor.

15 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hoppas det blir många goda tomater på de plantorna. Inget smakar så gott som egenodlade tomater.

Kram.

Hannele på Hisingen sa...

Synnøve, varje sommar har vi ätit goda egna tomater, ha en solig dag, kram.

Christina sa...

Härligt med hemodlat! Vilka sorter odlar du?
Ha det gott!
Christina

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vilka stora och rejäla tomatplantor! Trist att läsa om dina stölddrabbade barn, önskar att det inte fanns så knäppa människor.

Hannele på Hisingen sa...

Christina, olika, bifftomater, kördbärstomater, allt möjligt, hon testar olika varje år.

Karin, visst är det trist och onödigt när folk inte förstår skillnad mellan ditt och mitt. Men min mor har goda tomater och plantor till mej med :)

Annika Christensen sa...

Vad bra att ha en mor som odlar upp plantor till dig.
Hoppas vi ses i sommar så jag får smaka också.
annika

Hanneles bokparadis sa...

Annika, det hoppas jag också :)

NinaVästerplana sa...

Härligt med hemma-odlat! Bättre o billigare än i Surte ;-)
Har gett upp hoppet om att kunna odla tomater här, behöver ha ett växthus i så fall....
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Helga sa...

Fina! Jag ska köpa en tomatplanta i ampel i år. Mest på kul :)

Hanneles bokparadis sa...

Nina, min mor har varit helt självförsörjande med tomater alla somrar, hon klarar sej på sin lilla balkong.

Helga, kul att plocka egna tomater.

Ingrid E sa...

Tur att du har din mor. Hoppas att du passar på att lära av henne så att du kan föra hennes färdigheter vidare till ditt barnbarn.
Mums för egenodlade o plockade solvarma tomater.

skogsnuvan sa...

Ser frodiga och fina ut. Hos mig hinner inte tomaterna mogna medan det är sommar så jag har gett upp även med att ha dom i växthuset.

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid E, själv är jag lite slarvig och glömmer lätt att vattna, tomaterna är underbart goda.

Skogsnuvan, visst är min mors tomatplantor redan stora, det finns redan små tomater på dom.

Merja sa...

Fina och stora plantor! Mina mäter endast en decimeter...faast jag sådde alldeles för sent i år...Hoppas vi får en massa goda tomater iallafall:)

Hanneles bokparadis sa...

Merja, jag tror att min mor är proffs på detta :)