Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

4 mars 2007

My Pink Handbag in Rome

My handbag loves to travel. CLICK on images to enlarge.
Colosseum and Palatino.
Lemons in Villa Borghese.
Spanish Steps and an unknown staty..
St Peter's church in Vatican state.
Vatican Garden in Rome.
What can you tell about Italy?

39 kommentarer:

Aradil sa...

Underbara bilder - nu längtar jag verkligen bort från gråa småland...

Din handväska är som en sådan där trädgårdstomte som åker runt och skickar vykort ;)

Karin sa...

Härliga resor din vattenkanna får göra! Har du sett att Buxus fått in en trädgårdsradio i form av en vattenkanna? ;)

Ha en skön söndag!

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud vilka otroligt roliga bilder med din vattenkanneväska som kikar fram på varje bild! Den är ju bara så kul och läcker, var på vippen att köpa en sådan en gång, minns inte vilket märke som tillverkade den bara? Kanske vore kaxig att gå runt med i sommar... Fina Italienbilder!! Mari.

Hannele på Hisingen sa...

Aradil, visst kan våren vara fin någon annanstans också, fast jag föredrar vårt eget berg ändå.
Vattenkannan har redan varit hos väskdoktorn en gång, ett återbesök behövs.

Karin, så kul, en radiovattenkanna?!

Mari, tackar. Du skulle ha köpt kannan, jag tyckte rosa var mest diskret ;)

Anonym sa...

Rom är ju aldrig fel...
Italien har en mycket speciell plats i mitt hjärta..... Har varit där mycket i min ungdom.
Har till och med bott och arbeta i Alassio, på den så kallade, Blomsterrivieran...
Det är ett fantastiskt land..... suck

Anonym sa...

Jag skulle velat vara liten som en "teskea" och kunnat sitta i din rosa vattenkanneväska.....vilka vackra ställen den varit på!!!

JULIEK sa...

Ha ha helt underbara bilder. Och den vesken er ju så søt. Den lyser ju riktig opp med sin farge : )

Hannele på Hisingen sa...

Gerda-Thyra, då kan du även prata italienska? Jag har varit i Italien bara denna enda gång, trivs inte så bra i varma länder, engelsk regn tilltalar mej mer ;)

Clara, du får ju följa med, här :)

Julie, tack. Väskan kräver passande kläder och ska helst bäras med hatt, den trivs speciellt bra i slottsmiljöer ;)

Sisah sa...

Aha, die Handtasche war auch schon in Rom. Schau mal auf diese Seite
http://monikas-huegeltraum.blogspot.com/, da gibt es jemanden, der sie in grün hat!
I could tell you about a wonderful and very hot leave in the Maremma, but I had to sort out my photos....

malou sa...

Ååhh - var i Rom förra året vid den här tiden, det var fantastiskt! Stod vid Umbiculus Urbis på Forum Romanum, och promenerade på Palatinerhöjden...Och så hittade jag en vacker gul vårväska!

Ingrid E sa...

Mm Rom dit vill jag åka tillbaka. Din väska verkar att gilla annat än vatten.:-)

Lis vom Lindenhof sa...

Deine Tasche geht ja gerne auf Reisen :-)

Hannele på Hisingen sa...

Sisah, mein first Reisen in Italien, danke für Link.

malou, visst var det spännande att se allt det gamla, och allt det senaste. Jag hittade också en väska, men hade tyvärr inte tid att handla skor.

Ingrid, visst finns det mycket i Rom. Bara vakterna i Monet's trodde att jag hade vatten i kannan :)

Lis, jawohl, gerne im Garten :)

Lilla B sa...

Var några gånger i Italien och just deras frodiga trädgårdar är underbara. Villa dÉste i Tivoli är värd ett eller flera besök

Anonym sa...

Jag kunde tala italienska hjälpligt på den tiden, tyvärr är det väl så att man måste praktisera ett språk regelbundet för att hålla färdigheterna vid liv.... Men en vacker dag, har alla mina barn vuxit upp och flyttat hemifrån, då tar jag kanske "lilla maken" under armen och beger mig till "Italiens sköna land", och vem vet: kanske kommer den smattrande italienskan tillbaka!? Fniss

Anonym sa...

Jag har lånat Ann Larås bok om trädgårdar i Italien.. där kan man tala om formklippning... din fina väska är med ser jag... närmre Italien än att läsa boken kommer nog inte jag... inte i år i vart fall.....Fina bilder du visar.... men det gör du alltid!!/åsa

Hannele på Hisingen sa...

Lilla B, jag har boken Italienska trädgårdar, där kan jag också drömma lite.

Gerda-Thyra, du får se till att inte glömma språket; hyra film, titta på italienska handarbesttidningar..

Åsa, tackar. Den boken tittade jag i innan resan, vi var 'bara' i Rom, det finns mycket trädgårdar där också.

Anonym sa...

Fina bilder, kul idé att ta med din vattenkanneväska.

Anonym sa...

Purple, tackar. Är det trädgårdsresa, så är det :)

Anonym sa...

Å, Roma...en nydelig by, som jeg ofte drømmer om å reise tilbake til!
Din veske er visst virkelig bereist. Kjempemorsomt at du har tatt bilde av den på alle disse stedene!

Har du sett Den vidunderlige Amelie på Montmartre? Der hun tar farens hagegnom, og lar den reise verden rundt og sender postkort til faren?

Carol Michel sa...

That is a lovely pink handbag, perfect for a gardener. And it has indeed been to some very nice places!

Stina sa...

Men du...vilken fräsig väska. Ja, den kan jag tänka, passa dig. Du är ju fräsig du med. Puss Stina

Anonym sa...

Ah, vilken häftig väska!

Hannele på Hisingen sa...

Sylvia, nej, jag har inte sett, tack för tipset.

Carol, yes, handbag for a gardener :)

Stina, visst är den häftig, man måste ju vara rätt klädd :)

Nina, väskan har jag inte varje dag, bara vid speciella trädgårdstillfällen.

Monika sa...

Ich habe deine Tasche gesehen ! Ich besitze auch ein Linnea-Buch und ich war letztes Jahr auch in Rom. Herrlich!

Anonym sa...

Den väskan var häffteig! Min första tanke var också på de där trädgårdstomtarna.

Yolanda Elizabet Heuzen sa...

You have the coolest handbag ever and in one of my favorite colours too.
It looks like you are a *have handbag will travel* kind of person. ;-)

Hannele på Hisingen sa...

Monika, deine grüne Gießkanne ist schön auch.

Björn, många märker väskan redan på flygplatsen.. Man kan nog dra paralleller med äventyrliga trädgårdstomtar.

Yolanda Elizabet, I'm lafing ;)

stadtgarten sa...

So your lovely handbag comes around in the world! Very nice photos!

Anonym sa...

Åhh Hannele såå vackra bilder,, Jag börjar tro att din rosa handväska är den mest beresta som finns åtminstone med vattenkannemodellen, Men den är väl inte beroende av alkohol (fnissar) den kanske är ett riktigt barlejon,,,pipen verkar ju öppen så det är bara att hälla ner det där då!
skrattar...önskar jag vore din handväska skall bli det i mitt nästa liv Hanneles rosa handväska!Man får se allt vackert då

Anonym sa...

Kul idé! Vilken berest väska du har!

Anonym sa...

Härliga bilder och vilken underbart rolig väska!

Hannele på Hisingen sa...

stadtgarten, thanks for your nice words.

Filijonkan, en del medresenärer undrade samma sak som du, det finns en del plats i pipen ;)

pallas, ja, väskan har varit med om ett och annat.

Frida, tack, väskan och jag har mycket roligt tillsammans.

Anonym sa...

Kjempemorsomme bilder som alltid,Veskekanna de er jo så "kul"
Den er heldig som har en så trofast mor som tar den med overalt.Jeg er sånn at jeg bytter veske til alle tider,så det hender ofte at ikke lommeboka mi er iden veska jeg bruker.

Mountain Mama sa...

Your pictures are wonderful. I have never been to Rome but my grandson was able to visit when he was in the Navy. It looks like a beautiful place. Thank you for showing the pictures.

Anonym sa...

Hejsan! Gillar bilder där din "lilla rosa" är med. Det ger fotot en personlig prägel!

Hannele på Hisingen sa...

Tanis, jag har inte heller alltid samma väska, men trädgårdsresor är speciella och då måste man vara rätt klädd :)

Mountain Mama, that was my first trip, first trip with my husband too.

Marie, väskan har nog blivit min egen signatur.

MariaJ sa...

Heh, tää on hyvä! Paras kuva tuon elävän patsaan kanssa.

Hannele på Hisingen sa...

MariaJ, joskus ehtii ajoissa saada tuollaisen väläyksen ja keksii ottaa vähän erilaisen kuvan.