Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

8 april 2010

Röj och rensa

Sakta men säkert rensar vi hemma, som Köpstopp. Jag lämnade dessa lite trista glasramar på loppis, passar inte en maximalist som mig.

14 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Jag har så svårt att göra mig av med saker ... t.ex skulle jag ALDRIG vilja bli av med sambon! *ler*
:)

Znogge sa...

Man kan inte spara på allt... Inte jag i alla fall!

skogsnuvan sa...

Snyggt och prydligt du har fått i bokhyllan. Min ser hemsk ut och jag skulle behöva göra mig av med en massa men att skiljas från böcker är som att kasta ut gamla vänner. Svårt Svårt

Hannele på Hisingen sa...

Tigris Predikantan, en bättre begagnad make vill man ju behålla :)

Znogge, det har jag kunnat...

Skogsnuvan, trädgårdsböcker har jag alltid haft ganska god ordning på. Vissa trista böcker har vi gjort oss av med, men det kommer in nya hela tiden..

AnnCharlotte sa...

Ibland fattar jag inte riktigt varför vi måste ha så mycket prylar...

Hanneles bokparadis sa...

Ann Charlotte, nåt behöver vi ju ;)

AnnCharlotte sa...

...men inte så mycket som folk tenderar till att ha nu...

Gerda-Thyra sa...

Ja, det är otroligt så mycket man samlar på sig!
Känns alltid skönt när man rensar ut sådant som man ändå inte vill ha eller vet med sig att man aldrig kommer att använda!
Förstår att clipsramar inte är din melodi... och de är ju faktiskt inte speciellt kul, finns mycket roligare ramar att sikta in sig på!

Hanneles bokparadis sa...

Ann Charlotte, jo, en del shoppar mycket.

Gerda-Thyra, skönt att rensa lite. Jag har en del andra ramar och roligare tavlor att hänga upp, fast mycket av väggarna fylls av bokhyllor ;)

Helga sa...

Så bra det är att få rensa ut. Kanske kan man få en slant också eller så går det till välgörande ändamål ;)

Synnøve. sa...

Har lite rensning här med.
Tror det är våren som gör det med oss...
Kramen.

Hanneles bokparadis sa...

Helga, jag är dålig på att sälja, skänker bort.

Synnøve, våren är en bra tid för rensning, kram.

Maria sa...

Jag är också på rensarhumör just nu. Har precis lagt ut en massa barnkläder på Tradera.
Och du, Mmmmmm...som i maximalist! =)

Hanneles bokparadis sa...

Maria, jag är så dålig på att sälja..