Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

11 mars 2010

Gör något roligt

Passa på att göra snögummor/gubbar, nästa tillfälle kan dröja.Vårt vackra berg, mina islyktor är fortfarande lite under snön.Inte mycket kvar av mina fina gångar.

25 kommentarer:

Ingrid E sa...

Tycker det ser ut som en snögumma. Mycket söt!
Hoppas att det dröjer flera år till nästa snövinter.
Nu njuter jag av vårtecken. Idag ska jag på trädgårdsmässa!

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, det har du rätt i,
men du kan göra en snögubbe ;)
Kul med trädgårdsmässor.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Våren är här!
Ha det gott
Birgitta

Synnøve. sa...

Ja, jag ska nog sjutton ut och göra en snögubbe/gumma tror jag.
Innan den är borta igen. Snön alltså. Det smälter fort nu när solen är framme.
Krmaen Synnöve.

Hannele på Hisingen sa...

Birgitta, ljust och fåglarna sjunger :)

Synnøve, man har inte roligare än man gör sej, kram.

Merja sa...

Visst är det skönt att se när snön försvinner mer och mer.
Tack för tipset. Ska göra lite snölyktor som jag kan tända till kvällen:)

Inger sa...

Snösmältningen går fort, härligt!
Söt gumma!

Filifjonkan 1 sa...

Åh så lycklig du är här är inte en barmark ännu någonstans inte ens på mina trädgårdsplattor suckar tjock blankis törs snart inte gå ut där för halkrisken Undrar om jag tar mig till brevlådan helskinnad på isen idag med. Lika skraj varje gång jag skall hämta posten så jag avundas dig som har så bart och fint,

Hanneles bokparadis sa...

Merja, eftersom vägarna är torra och trädgården är ganska vacker för årstiden, så njuter jag som det är.

Inger, snön är ljust och vackert.

Filifjonkan, nätterna är kalla, så vi får nog njuta av det vita ett tag till, vi har nästan isfritt, så det mesta funkar, ha en bra dag.

Gerda-Thyra sa...

Länge sedan jag byggde någon snögubbe... skulle kanske ta mig tid att göra en sådan innan snön försvinner!
Du kan hämta en award inne hos mig om du vill!

Spessartin sa...

Jisses en sån söt snögubbe!

Hannele på Hisingen sa...

Gerda-Thyra, man får passa på, jätteroligt.

Spessartin, en snögumma :)

skogsnuvan sa...

Ser ut som om ni slipper snön där nere nu. Det dröjer väl inte länge innan snödropparna syns i gräset. Här är det 2 underbara grejor på gång idag TAKDROPP o DAGSMEJA

Hanneles bokparadis sa...

Skogsnuvan, vi får se, inte helt ovanligt att det snöar i april, jag är inte så väderkänslig :)

Ruben sa...

Och du som har skottat så mycket - helt till ingen nytta. ;-) /Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Ruben, men jag har haft roligt ;)

Stina sa...

Det ser ut som en gullig Hannele utklädd till snögumma.:-) Kram Stina

Gunilla sa...

Jag har en liten fråga till dig Hannele. Vi ska åka till Götet snart och det är så länge sedan jag bodde där så jag är inte uppdaterad på bra matställen. Kan du tipsa mig om något ställe i centrum man kan gå till en fredagkväll och äta gott utan att bli ruinerad?

Hannele på Hisingen sa...

Stina, det finns vissa likheter ;)
Kram.

Gunilla, det finns ingen plats som heter Götet.. Bara utbölingar som säger så :) Det är bara att promenera och läsa menyerna på utsidan. På Kungsgatan 20, mittemot gamla Televerket finns ett gregiskt-turkiskt ställe, Galini, med god mat runt hundra kr. Grekisk Sirtaki, Lilla Kungsgatan 1, är också bra.

NinaVästerplana sa...

Byggde en ny snömur idag... som skydd mot sydvästen.... o en grotta till ;-) Men snön är för kornig för o rulla klot till gubbar. Men det ska komma mer snö så då kanske det går....
Skulle behöva en hel familj som kan hjälpa till o vakta när hjortarna börjar härja fram i vår....
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Gunilla sa...

Men jag är ju utböling! Tack för tipsen!

Hannele på Hisingen sa...

Nina, visst är det roligt att leka med snön.

Gunilla, hoppas ni får det trevligt.

Klimakteriehäxan sa...

Snögumman är fin. Men nu vill vi ha barmark!

Stina sa...

Haha...kråkfia. Nä, det är JAG som ser ut som en sådan gunghäst p.g.a mitt ryggskott. Kram Stina

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, barmark utan växtlighet är ju bara trist.

tia, jag missuppfattade, kram ;)