Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

10 mars 2010

För högtidsklädda

På Finlandsbåtarna finns en speciell hörna för alla smoking-klädda. Jag minns en smokingfest i min ungdom, då jag lånade smoking till mej själv och överraskade min kavaljer.. men han fann sej fort.

23 kommentarer:

NinaVästerplana sa...

Jag gillar din humor (o ditt humör)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Synnøve. sa...

Har sett den där skylten med. Nu vet jag vad den betyder.
Tack snälla Hannelle för det hihi.

Hade nog inte hjälpt med strumpbyxor till bilen. För kylaren var trasig med. Eller det var den som gick sönder. Trodde vi blev anfallna av ett flyg eller nått...
Sånt ljud var det.
Men det löste sig iallafall. Vi kom iväg, och vi kom hem.
Kramen denne arla morgon.
Synnöve.

Znogge sa...

Kommer inte helt osökt att tänka på boken "Flickan i frack" av Hjalmar Bergman!

Hanneles bokparadis sa...

Nina, hihi, du är bra med, ha en fin dag.

Synnøve, bra att få klarhet i saker och ting. Mycket med bilar, vår är hos bildoktorn med, han hittade mer än vi hade vetat. Ha en fin dag, kram.

Znogge, den har jag inte ens läst..

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

:-) Det där är kreativt tänkande.

Hannele på Hisingen sa...

Tyra, minns hur vi fnittrade under skylten, eller menar du mitt lite udda klädval ;)

Ann-Christin sa...

:-) Du var nog mycket stilig i smoking!

Hanneles bokparadis sa...

Anki, en av gånger jag haft högklackat :)

Filifjonkan 1 sa...

hahhaha Men Hannele
jag skulle velat sett din kavaljers min då,,roligt hade ni då säkert Ha det bra idag i solen

Hanneles bokparadis sa...

Filifjonkan, det var en syn, och han tvekade en stund, om jag skulle få följa med. Men sedan skrattade han och tyckte om idén. En del tittade på mej, men roligt hade vi :)

Ruben sa...

Komma i smoking! Hanele, du får inte ta allt så bokstavligt! ;-) /Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Ruben, det är snyggt med smoking till högklackat och om jag minns rätt, hade jag ingen skjorta :)

Ruben sa...

Är du säker på att du hade smoking? /Ruben

Hannele sa...

Ruben, ja, vad tror du det var? Jag såg likadan ut som min kavaljer, bortsett från vissa detaljer ;)

Njut i din trädgård sa...

Borde finnas fler sådana skyltar!

Klart det gäller både män och kvinnor i sådant fall!

Funderar genast på ställen som kan behöva en sån skylt.
hotell
tågstationer
biografer - toppen med smokingrader
flygplatser
köpcentrum
restauranger
badplatser - fast nä kanske inte
parker
museum

Hanneles bokparadis sa...

Njut, så du tycker att det blir fint i smoking i parker och badplatser ;)

Anonym sa...

Gaskammare tycker jag är bättre ord :)
Var inne och tog några bloss på färjan Rödby-Puttgarden.
C:a 5 kvadratmeters rum med glasdörrar och 15 rökande danskar så behövde man inte ens röka själv för ångorna.
Är du mycket för practical-jokes?
Kan se det framför mig.
Hälsn. Eivor

Helga sa...

Hahaha :)

Hanneles bokparadis sa...

Eivor, får jag tillfälle, så försöker jag :)

Helga, på flygplan saknas ju sånt..

Ruben sa...

Jag säger bara (som någon klok människa sagt före mig): Det är inte mycket som skiljer män från kvinnor, men det lilla som skiljer är stort nog! /Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Ruben, nu blev jag stum :D

Annika Christensen sa...

Sitter här och skrattar åt dig och Ruben. Ni är roliga ni.
Ja hannu kommer också den 22
Det blir nog inte så många hos mig då. Vet inte vilke förening han skall till.
Ja ja den som lever får se.
Det kunde väl ha varit vem som utom Hannu - Den bästa...
Skall bli kul och se vem du väljer Annika

Hannele på Hisingen sa...

Annika, det är inte rättvist...