Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

4 mars 2010

Ett par nya ängla-krukor

Jag hittade en stor kruka med änglar på. Och en annan i min smak.Jag blir glad av alla dessa fina blomsterkrukor.

21 kommentarer:

NinaVästerplana sa...

Så vackert med de olika formerna o höjderna...
Roligt med motiv o figuriner, då behövs det ju inte en växt i varje kruka. Blir en trevlig helhet när alla krukorna är vita.
Förstår att du blir glad av att ha ett så vackert fönster.
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Znogge sa...

Så härliga! Gillar din header för övrigt...

AnnCharlotte sa...

Vilken härlig samling...och lika härligt att vara glad ;)

Monica sa...

Det finns sannerligen alla tänkbara varianter på blomkrukor, det är fint med många olika.

Helga sa...

Det ser jättefint ut... Kul med lite annorlunda krukor :)

Tankevågor sa...

Vad fint! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Nina, man tröttnar liksom inte ;)

Znogge, sonen är med i min header idag.

Ann Charlotte, jag blir glad av dessa krukor :)

Monica, att ha alla lika är inte min stil..

Helga, passar mej perfekt med lit eolika :)

Londongirl, det har blivit ganska bra..

Gerda-Thyra sa...

Kul med nya blomkrukor!

Hanneles bokparadis sa...

Gerda-Thyra, nya är dom inte, inte ens de senaste ;)

Filifjonkan 1 sa...

Ja visst är de härliga de där med änglarna som håller dem Har en ljusstake som är så också ett par krukor vitt är så bra med. Fint blir det i fönstret ditt

Hannele på Hisingen sa...

Filifjonkan, jag gillar dem, tänkt ibland att räcker, men så hittar jag en söt och slänger bort en gammal tråkig :)

Anette sa...

Fina krukor är kul. Änglar är fint. Vad kan då vara bättre än Änglakrukor! /Anette

Maria Thorbjörnsson sa...

Det e dom små små detaljerna som gör det...var det jag började gnola på när jag såg dina härliga krukor...Ha det..Maria

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Kul med något nytt!
Ha det gott
Birgitta

Ruben sa...

Snyggt!
/Ruben

Hanneles bokparadis sa...

Anette, krukor behöver man ju, kul om de är snygga.

Maria, så är det nog, tar en stund, innan man upptäcker änglarna.

Birgitta, nytt för mej i alla fall.

Ruben, kul att du också gillar änglar.

Gunilla sa...

Den med pelaren och som stöttas av två gillar jag.

Hannele sa...

Gunilla, visst är den söt.

Klimakteriehäxan sa...

Fast finast av alla är gamla Plantina från Gustavsberg. Säljs inte längre, annat än på loppis eller i antikaffärer.
Nu har du f ö bytt till ännu en fenomenal toppbild!!! fast jag ser fram mot vårvarianterna! (köpte körsbärskvistar på Ica i går, tror du det hjälper?)

Merja sa...

Så fina! Kul med samlingar:D

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, Plantina är lite för diskreta för min smak.. Sonen är med på dagens toppbild, jag är nästan avundsjuk för dina körsbärskvistar, underbart denna årstid.

Merja, blomsterkrukor behöver man ganska många.