Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

18 november 2008

Vinn en mobil till mormor eller farfar

Hilma och Hilmer lottar ut Doro 330gsm med stora siffror i min Julblogg.

22 kommentarer:

Daniel sa...

Den ska vi vinna!!

Ingrid E sa...

Verkar vara verkligt vettig vinst.

Hannele på Hisingen sa...

Daniel, då får du skiva i min julblogg.

Telefonen är bra, min 76-åriga mor, som aldrig velat ha mobil tidigare, är väldigt nöjd.

Anonym sa...

Låter som en perfekt telefon för min mormor. Hon är mobilanalfabet, men den här såg oavancerad ut. Ska kolla i julbloggen :-)

Anonym sa...

Äntligen en telefon som verkar vara just en telefon!

Hannele på Hisingen sa...

Ekonomibloggen, skönt med en mobil, som inte skrämmer med allt onödigt.

Znogge, eller hur. Man ska inte behöva gå på kurs för att kunna ringa ett enkelt samtal.

annette sa...

Precis bara det som jag behöver på en mobil,inte intresserad av allt annat konstigt!

Kramen // annette

Hannele på Hisingen sa...

Annette, att telefontillverkare inte tänkt på det :)
Kram.

Anonym sa...

Ja, folk kör som idioter. Där olyckan inträffade är det 50, men hur stor chans är det att fordonen höll den begränsningen?

Anonym sa...

DEt var en rejäl makapär.. kram på dig.. Monica

Hannele på Hisingen sa...

Spessartin, alla borde inte ha körkort.

Monica, denna mobil är platt, liten och lätt.
Kram.

Anonym sa...

Denna mormor har en fin mobil redan - så att hon vill bara säga hej, hej till Hannele!

mvh, Anja

Anonym sa...

till farmor??

Hannele på Hisingen sa...

Anja, det låter ju bra ;)
Kram.

Sus, jag kan ju inte skriva hela läktregistret..

Anonym sa...

Sus, hela släktregistret får ju inte plats här ;)

Lotta 8`) sa...

Jag skriver en rad här med så får jag kanske dubbelt så stor chans att vinna =) Roligt inlägg om att byta glödlampa - stämmer så väl så!! Jag kan inte byta själv, får anlita maken och han svär ramsor var gång en lampa skall bytas =) Kram =)

Hannele på Hisingen sa...

Lotta, man kan ju undra, vad bilkonstruktörerna tänker, förmodligen inte alls. Allt ska vaar billigt, för stunden. Kram.

Synnøve. sa...

Hilma och Hilmer är snälla dom.
Jag hoppar dit och är med.
Kramen Synne.

Stina sa...

Jasså...damen knycker snö?

Ja, men bara för att det var DU, så behöver du inte lämna tillbaka den. :-) Kram

Hannele på Hisingen sa...

Synne, visst hittar Hilma och Hilmer på bra grejer. Kram.

Stina, det låter ju bra, kram.

Anonym sa...

Telefon för skröpligt och gammalt folk har ju saknats länge på marknaden. Bra om det äntligen dyker upp något. Jag tror att min svärmor skulle acceptera en bara den var tillräckligt enkel och bara hade i stort sett ringfunktion.

Hannele på Hisingen sa...

Inga M, telefonen har andra funktioner, men är enkel och man behöver bara ringa. Larmknappen, som ställs till någon anhörig är bra.