Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

20 november 2008

Gift med fel man?

Min prins har inte en månadslön på 900.000 kr, inte ens som årslön.
Han har jobbat som brevbärare, men har inte pension på 5 Mkr därifrån.

P.S.
Heder åt mannen, som avstått en del av sin osmakliga dubbla lön.

30 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är helt sjukt det där. Man blir så arg!

Hannele på Hisingen sa...

Lady Stalker, vaffö ska cheferna aldrig ta något ansvar eller snåla.

Anonym sa...

Ropen skalla: Rik man åt alla!
Nej. Skämt å sido. Hur kan man tycka själv att man är värd sådan månadslön?

mvh, Anja

Hannele på Hisingen sa...

Anja, ju högre lön, desto mer fel får man också göra,
fallskärmar och annat, hit och dit.

Anonym sa...

Det har du ju faktiskt rätt i. Typiskt, nu måste jag ju plugga som en galning!

Anonym sa...

Emelie, tid är pengar ;)

Anonym sa...

Gift med fel man, hellre en brevbärare än...

Anonym sa...

Vilken lön till en man med tanke på att påsten verkar avveckla delar av sig själv...
Suck!

Anonym sa...

Bojkotta julkorten!

/Monica

Hannele på Hisingen sa...

Sussi, jag håller med dej ;)

Znogge, visst är det snuskigt, att sparande bara gäller vissa.

Monica, det var ju egentligen en bra idé.

Anonym sa...

Helt sjukt att få ut sådana summor... ingen kan vara värd så mycket pengar.

Hos oss får cheferna bonus när de lyckas sänka våra löner eller öka på våran arbetstid.

Anonym sa...

Detta stavas GIRIGHET och är en dödsynd. Usch vad jag blev arg när jag hörde det. Min brevbärare (som åker en liten "golfbil")kan ibland få en nybakad bulle eller en kaka. Då blir han glad. Dagarna innan jul ska han få en flaska glögg, det är han värd.

Jill Wegerup sa...

Världen är skev.

Men ni två lever säkert ett lyckligare liv. Det ska man tänka på.

Hannele på Hisingen sa...

Helga, heltokigt. Jag har jobbat i en firma, som styrdes av amerikanska chefer; de fick mer bonus, om de inte gjorde av med några pengar. Men man kan ju inte driva nån verksamhet utan pengar, så det slutade dåligt.

Sus, tydligen blir man mer girig, ju mer pengar man har. För en annan är det svårt att förstå, vad han ska ha allt till? Samla på hög? En värld, som jag inte förstår.

Jill, i min lilla värld finns inget jag vill ha annorlunda, kanske skönt att slippa ansvaret. Men jag tycker inte den där mannen tar sitt ansvar.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Råder ingen tvekan om att du är gift med rätt man, du låter alltid så kär i honom när du nämner honom. De där som har fixat till sig såna hisnande löner/pensioner vet nog inte vad lycka är...

Ingrid E sa...

Men Hannele då! Jag trodde du var för jämställdhet! Naturligtvis är det DU som skall ha superpensionen!:-)

Hannele på Hisingen sa...

Karin, klart att jag inte ska byta ;)
Lycka är inte synonymt med pengar.

Ingrid E, jo, du har rätt, men jag skulle skämmas ihjäl
att roffa åt mej så mycket pengar.

annette sa...

Finns ingen skam i kroppen på en del personer, finns ingen som kan vara värd dessa pengar!
Fy vad arg jag blir!!

Kramen //annette

Fritt ur hjärtat sa...

Jag tror jag siktar in mig på vovochefen. 1,8 miljoner i månaden! Ingen kris hos volvo inte!

Åsa sa...

Tänk..vi talade precis om det.. maken o jag. Är det inte för j..l..igt !!!? / kram åsa

Hannele på Hisingen sa...

Annette, jag begriper inte, hur man kan behöva så mycket och vad gör man med pengarna??

Simone, det var det värsta....

Åsa, man riktigt ryser. Kram.

Poppins sa...

Inte har jag en sådan lön heller, så min man har nog gift sig med fel kvinna... :)
Ingen kan vara värd en sådan maffig lön.
kram

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Uuuörk uuuölk...jag fick en äcklig smak i munnen.

Du har gift dej med rätt man Hannele, du har ju en prins.

THE GREENHOUSE IN TYRA'S GARDEN

Hannele på Hisingen sa...

Poppins, vi klarar oss nog ändå ;)
Kram.

Tyra, du har nog rätt, jag ska behålla min prins.

Ulf sa...

hannele, detta var lysande illustrativ bild till din text :)

Det Mörka Hotet sa...

Du är gift med en prins - inte en girigbuk!

Synnøve. sa...

Hade jag det om året vore jag glad.
Hur kan någon tro att man förtjänar 900 000 kr I MÅNADEN!!!!
Sjukt är vad det är.
Så har han dessutom mage att inte ge sina anställda ett julbord!
Skamligt är det.
Kramen Synne.

Hannele på Hisingen sa...

Canis Lupus, ibland har man turen att vara på rätt plats i rätt tid, och dessutom ha kamera med sej ;)

Det Mörka Hotet, jag ska behålla min prins ;)

Synne, det är så tokigt, dessutom har mannen kvar sin pension på 5 miljoner och några styrelseuppdrag, som var och en motsvarar en god årslön, riktigt skamligt.

Anonym sa...

Gift med fel man? Det kan jag aldrig tänka mig - du vet nog vad du gör!!! ;-) /Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Ruben, var inte orolig, min prins är helt rätt ;)