Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

16 juni 2007

Vätternrundan 2007

Medans jag sover sött i min sköna säng, cyklar sonen i kylan och kanske även regn, starttid kl 02:20, 300 km tar många timmar. Hoppas han kommer i mål i gott skick, lite sisu har han kanske fått av mej.
Grattis, sonen!! Det gick ju bra, i mål efter drygt 12 timmar.
Sonen mår bra - och jag har fått bort blåbärsfläckarna.

26 kommentarer:

Anonym sa...

Når han kommer i mål står du sikkert klar med dejlige forfriskninger. Når du nu er så udhvilet fra din skønne seng. God weekend. Marianne

Anonym sa...

God lördagsmorgon.
Tack för i går. Din paj med vaniljsåsen till var jättegod. Och som vi ser är din rufsiga trädgård alldeles förtjusande.
Kaffet var särdeles gott kravkaffe är det lite smak på.
Jaha så sonen tar sig runt Vätternrundan idag. Det är ett äventyr men roligt verkar de ha om man tänker bort skavsåren i bakarna en del får. Skall bli kul att höra hur det gått för honom Bara de slipper regn.Din säng anstår en dam med prinsessklänning verkligen. Gissar att det kan vara rosor på kärlet under sängen :) Skön helg på dig nu

Hannele på Hisingen sa...

Marianne/København, sonen får klara sej utan sin mamma numera, det var för länge sedan jag var med i omkädningsrummet och hjälpte honom att knyta skridskor eller vad det nu var. Idag är det lite långt för mej att ta hand om sonen.

Filijonkan, det var riktigt trevligt med finfrämmat, trädgården visar sej också från sin bästa sida nu. Ja, en prinsessa sover bäst i en prinsessäng ;)

Helena sa...

Hej, jag har nog gjort nå galet med min blogg, för i din länk till mig så kommer man bara till min ganska inaktiva hundblogg, och jag saknar dina besök i MIN blogg! Ha en bra dag!

Anonym sa...

Helena, nu är det fixat ;)

Anonym sa...

Ja.. måste vara en bra tid!!GRATUELRA! Vi talade idag om maken som for på 14 timmar för 22 ! år sedan!( och aldrig mer..=) / åsa

Anonym sa...

Åsa, bra gjort av maken också ;)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag skulle aldrig palla att cykla hela natten! Grannen gjorde det och har sporrat maken att börja cykla. Nästa år så..

Anonym sa...

Linda V, sommarnätter är ju ljusa ;)

johanna sa...

ojoj starkt jobbat! :o)

Anonym sa...

Sericea, det tycker jag också, det var kallt på natten.

Anonym sa...

Flot tid - han har kørt stærkt!

Anonym sa...

Marianne/København, jag är så glad och stolt, för det är ganska tufft på sitt sätt, kallt också och han var inte riktigt förberedd på det, man lär sej..

JULIEK sa...

...men så tøff han er : )

Anonym sa...

Julie, sonen gillar att träna och göra massa saker.

Anonym sa...

Godförmiddag. Så roligt 12 timmar runt Vättern det är bra trampat det. Grattis till din son .

Ingrid E sa...

Vilken kille! Hoppas att han är nöjd med sitt lopp och mår bra nu efteråt. KRAM till honom.

Anonym sa...

Filijonkan, tack, han har all anledning att vara nöjd.

Ingrid E, verkligen, sonen är nöjd och mår bra nu hos mamma.

♥ Pia... sa...

Hej..ja jag beundrar ALLA som orkar göra sådana prestationer som cykla långlopp m.m...jag är alldeles för lat:)...söt klänning...PIA

Anonym sa...

Pia, tack, prinsessklänningen ska jag nog ha på midsommarfesten. Med lite träning så kan man nog klara i alla fall lite minder lopp, jag är glad för sonen skull att ham kom i mål.

Jill Wegerup sa...

Hälsa och gratta- det var strongt!

Anonym sa...

Jill, strongt verkligen, lite trött är sonen idag.

Anonym sa...

Det var bra jobbat av sonen din att ta sig de långa 30 mil långa cykelturen runt Vättern på drygt 12 timmar. En applåd för honom!
Min bror cyklade samma sträcka förra året och jag skulle gärna vilja göra det, men får nog mest drömma om det.

Anonym sa...

Akson, varför ska du drömma, det är bara att börja träna.

Anonym sa...

Jo det skulle man kunna säga, men tyvärr säger kroppen fysiskt stopp för det på grund av alla skador jag dragit på mig från tidigare träning med hästar, med mera.
Så det är att drömma just nu.

Anonym sa...

Akson, då kanske du får hitta någon må-bra-motion, finns mycket att välja på. Sonen utbildar sej till sjukgymnast, han ger mej tips, jag får inte sitta still för honom ;)