Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

10 juni 2007

En annorlunda söndag

Göteborgssymfonikerna hade sin årliga utomhuskonsert i Slottskogen och jag träffade min Finska Läsecirkel där och vi läste våra favoritdikter för varandra vid Villa Belparc, en trevlig söndageftermiddag. KLICKA på dikten:
Från utsiktstornet ser man Älvsborgsbron, en av vägarna till ön Hisingen.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Meget, meget smukt digt - det kan ikke siges smukkere :-)

Anonym sa...

Marianne/København, visst är dikten underbar ;)

Ingrid E sa...

Gillar verkligen dikten. Speciellt att mormödrar är passionerade.
Var det Slottsskogens utsiktstorn som hade denna fina utsikt? Tror att jag aldrig varit där uppe, får fundera på det!

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, första gången jag klättrade upp på Slottskogens utsiktstorn, ja, slutet på dikten är bäst ;)

Anonym sa...

Åh, jag älskar Eeva Kilpi. Efter att ha läst Bröllopsdansen drömmer jag om att någon gång få uppleva midsommartiden i Karelen.

Anonym sa...

Lena W, visst är Eeva Kilpi underbar, jag har inte läst allt av henne, har några böcker liggandes, som väntar, både på svenska och på finska.

Bloggblad sa...

Vilken underbar dikt! Tack för den!

Anonym sa...

Bloggblad, man blir glad av Eeva Kilpi, fast hon berör allvarliga ämnen.

JULIEK sa...

Oj for en jættebro : )

Hannele på Hisingen sa...

Julie, Hisingen är en jättestor ö ;)

Anonym sa...

Vad mysigt!

Hannele på Hisingen sa...

Art[e]fact, nu ska dom lägga utomhuskonserten till 6 juni, lite tråkigt att allt ska hända under EN dag, bättre att sprida det lite mer..

Anonym sa...

Å så vacker text man blir rörd,,

Anonym sa...

Filifjonkan, Eeva Kilpi är bra, finns säkert på biblioteket.