Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

20 april 2007

Stormigt på Hisingen

Solen skiner, fast varmt är det inte.
Jag blev orolig på natten, när rosenbågen vajade rejält,
sonen fick fästa den i plommonträdet med kraftig båtlina.
Änglarna måste ha jobbat över, för allting står kvar.
Sonen bara njuter, han surfade fyra mil, blåste ca 20 m/s.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det har blåst rejält... så knyt fast rosenbågen ordentligt!

Anonym sa...

Vilken tur att allting står kvar! =) Ja, tänk vad olika man kan tycka om blåsten! Ska man surfa måste det ju blåsa. =) Jag tycker det är mysigt när det blåser lite lagom... men man vill ju inte att nånting ska blåsa bort. Ha en skön fredag. kram

Mia sa...

Her skinner også solen men det er så absolutt ikke varmt! Og den kalde vinden gjør sitt til at hagearbeid får vente (ute fryser man rett og slett...)

Anonym sa...

Usch jag vad det blåser! Vi satte upp spaljén i onsdags och har fått bygga temporära stöttet pga blåsten!

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Hannele ojoj ja som det stormat i natt och idag med.Tur du såg att det vajade så ni kunde säkra den.Det blir ju sådant vindfång med rosorna på den.
Surfet ser bra kallt ut men det är klart en gosse med ordentligt på under gummikläderna så.¤ mil är en bra bit 15 m/s är mycket.

Ingrid E sa...

Kul att det finns någon som uppskattar blåsten! Tur att rosenbågen klarade sig. Vi här i ost har det också blåsigt. Jag längtar efter värmen!

Hannele på Hisingen sa...

Gerda-Thyra, ja, nu får maken kolla ordentligt.

Stina, visst kan man ha olika intressen, själv har jag inte ont av blåste och är förvånad att växterna alltid klarar sej.

Mia, det blåser riktigt kallt, inte skönt att vara ute alls.

Karin A, kanske bar att ni direkt kan se, hur spaljén ska klara Västkusten.. Ändå är det inte många tuffa dagar per år.

Filijonksn, roseågen gjorde mej lite nervös, nu får maken hitta på något. Sonen har bara kalsingar under och våtdräkt, tuffingen.

Ingrid E, kallt är det i blåsten, även för den här galna familjen.

JULIEK sa...

Oj som det blåser til er. Blåste mycke her igår også. Forstår din son trivs nu ja : )

Bloggblad sa...

Det var väl tur för dina rosor!

Jag tycker att windsurfing är en härlig sport. I princip alltså. För mig skulle ingen få ut på en bräda... fast vi har en i garaget. Användes en hel sommar innan maken bröt fingret riktigt illa när han föll...

Anonym sa...

Uscha ja.. vad det stormat idag.. men sonen är nöjd.. förstår jag=) i växthuset har tältet varit på hela dagen.... / åsa

Anonym sa...

Visst ser det så vackert ut inifrån, men går man ut är det svinkallt och blåsigt. Inte speciellt skönt alls. Kul att det finns någon som uppskattar det. Själv känner jag mit lite lurad på konfekten!

Anonym sa...

Tur att det finns någon som njuter av blåsten :-).

Hannele på Hisingen sa...

Julie, kallt och blåsigt, jag är gärna ute och visst är det roligt att sonen trivs ;)

Bloggblad, jag har länge drömt om att lära mej vindsurfa, nu är jag lite rädd, men jag har i alla fall skaffat egna lärare ;)

Åsa, sonen har full koll på vädret och vindriktningen.
Några dagar per år får man vakta sin egendom i trädgården.

Purple, vinterkappan har jag framme ännu, tänk så många gånger man har suttit inne och trott att det är varmt i solen..

Tina, maken tycker det är jobbigt att cykla i stormen, men om jag har varmt på mej, så är det mysigt vid havet.