Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

1 februari 2007

Pyssel & spartips

Jag har gjort många kuvert själv, av olika material, även tyg. Jag har sällan köpt omslagspapper till barnens skolböcker heller, eller presentpapper.
Kuvertet med mitt foto på ser enkelt ut idag, med det var det inte 1971.
NOSTALGI är det också, intensiva kärleksbrev i början på ett nioårigt förhållande. Kärleken är evig, bara föremålen växlar;

"Om kärleken vore värdelös bara för att den inte varar för alltid
vore livet värdelöst av samma skäl"
Per Wästberg
"If love was worthless merely because it is not
forever lasting then so was life"

19 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag har också gjort massor av kuvert själv. Dags att återuppta det med mina barn kanske, det är så roligt att skicka iväg brev i personliga kuvert!

Fin bild!

Anonym sa...

Absolut! Kärleken är en konstant energi!

Anonym sa...

Sådana kuvert är roliga att få. Det känns som lite extra när avsändaren pysslat lite.

JULIEK sa...

Når jag ser dette bildet kommer jag faktisk ihåg at jag også gjorde slike kuvær, så roligt at minnas dette : )

Hannele på Hisingen sa...

Annelie, tänk vad fina omslag till barnens skolböcker man också kan göra, personliga efter intressen.

Elizabeta, så är det med kärleken :)

Nina, verkligen, dgs att börja igen, med lite trädgårsmotiv.

Julie, det är bara att göra det igen, med katter och trädgård och allt, Skatteverket blir nog glad :)

Aradil sa...

Vilket underbart citat!
Verkligen tänkvärt.

Anonym sa...

Godmorgon på er.
Så mysiga kuvert vilken alldeles strålande ide! Tackar för tipset. Dina ser ju verkligen trevliga ut att få i brevlåvdan
Ja det var ett bra citat av Per Wästberg så rätt han har. Ha en bra dag idag vi ses.

Lilla B sa...

Roligt att göra, trevligt att få. Antar, att postisen tycker att lite annorlunda post också är kul

Hannele på Hisingen sa...

Aradil, jag gillar den också, citatet kom väl till pass, när vi berättade våra nya adressändringar för vänner.

Filijonkan, roligt också att att pyssla. Visst är kärlek värdefullt, även när det inte varar för evigt :)

Lilla b, kuveren kan ju göras hur personligt som helst, för mottagaren.

Anonym sa...

Bra ord om kärleken...jag blir mkt förtjust i dina kuvert. Har aldrig sett nåt liknande. Ha det bra. Anna

Anonym sa...

Så fina kuvert...ja, varför köpa vanliga, tråkiga, intetsägande Sverigekuvert, när man kan knåpa ihop så personliga och trevliga av gratismaterial..?!

Karin sa...

Det är ett av mina favoritcitat! Kul idé med kuverten... :)

Anonym sa...

Så mange flotte!!!!God helg.

Hannele på Hisingen sa...

Anna, det är bara att sätta igång och pyssla, Skatteverket uppskattar säkert också lite omväxling, när man lämnar in deklarationen :)

Gerda-Thyra, hur miljövänligt som helst :)

Karin A, visst är det bra citat.

Anniche, tack, ha en fin helg själv.

Anonym sa...

Underbart med dessa brev. Trevlig helg på Dig! Kram.

Embla sa...

Wow! For en kjempeide! Har aldri tenkt på at man kan lage egene konvolutter. Dette må jeg prøve en dag!

hulukvarn sa...

Hej!

De ser jättefina ut! Vad kul att ha kvar dem...

ha en bra helg

Hanna

Anonym sa...

Det var flotte konvolutter.
Det er bestandig morsomt å få "hjemlaga" kort.
Av Sylvia får jeg bestandig nydelige kort.Hun skriver KALLEGRAFI ,så det blir litt spesielt,og maler gjerne et lite motiv ved siden.
Knvolutten med bilde var jo veldig orginalt .masse flott her.

Hannele på Hisingen sa...

Cleo, visst är dom fina,
tänk att jag har varit så händig :)
Han en skön helg själv,kram.

Embla. kul att jag också kan ge idéer nån gång.

Hulukvarn, det är ganska roligt att läsa innehållet åckså :)

Tanis, tack. Min son har lär sej kalligrafi. Kuvert med foto på är lite lättare att göra hemma idag än vad det var 1971.