Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

22 februari 2007

Ny Fröken Sverige?

Jag söker jobb, typ (teknik)informatör, fick mejl från Arbetsförmedlingen:
Man ska vara öppen för nya grejer, inte låsa sej för gammalt och vant.
Idéen är inte så dum i alla fall, jag skulle ju kunna vara en förebild och inspiration för unga tjejer, så står det i mejlet. Jag skulle kunna visa att livet inte tar slut vid 20 och att man kan överleva utan skönhetsoperationer.
Får jag inte jobbet. är det klart fall för åldersdiskriminering.

20 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Jag skulle rösta på dig!

Är sant som du skriver, du har massvis att lära de där tjejerna. Och vacker är du.

Anonym sa...

Hihi, Jag lovar att jag ska rösta på dig.... eller man kanske inte kan rösta nu för tiden...?

Anonym sa...

Heja Hannele det var ju en rolig ide Och så rätt du har,,,

n o r d i n g å r d e n sa...

Du är väl en för härlig människa! Jag gillar din livsgnista, önskar att flera männsikor kunde vara så! Ja, helt klart, fröken Sverige skulle passa dig som handen i handsken och sen skulle du gå vidare till Miss universum och slå världen med häpnad med den underabara vattenkanneväskan!

Hannele på Hisingen sa...

Jill, det var snällt sagt.

Gerda-Thyra, vet inte, men allt annat ska ju telefonröstas.

Filijonka, rolig idé från Arbetsförmedlingen :)

Guldkant På Livet, ännu har jag inte hunnit tänka på den internationella kärriären, men jag har ju inga småbarn, som hindrar :)

Anonym sa...

You got my vote!

Ingrid E sa...

Tyvärr. Det står att det skall vara en ung kvinna och även om du är i dina bästa år så...
Annars hade du garanterat fått min röst.

Anonym sa...

Klart du ska anmäla dig! Ung kvinna? Jo, men är man ungdomlig så är man! Du passar absolut och ska naturligtvis passa på.
Förresten stod det inget om åldersgränser!

Annika sa...

YOU GO GIRL!!! Visa upp en riktig kvinna! Jag ska också rösta på dig!

Hannele på Hisingen sa...

Frida, tack i förväg :)

Ingrid, "rätt" ålder har jag aldrig haft i hela mitt liv, nära att till och med missa min drömprins :)

Marie, visst är ålder en definitionsfråga.

Annika, det borde man göra :)

Anonym sa...

Jag tror du skulle göra ett bra jobb och ge ett härligt intryck.. en förebild.. faktiskt.. !
tycker du ska söka..:)/åsa
http://asas.tradgardsblogg.se/

Aradil sa...

Kanske har du hittat din nya karriär. Klart du ska söka :)

Karin sa...

Håller med, man ska våga satsa på nytt och bryta gamla mönster! Go for it! :)

Hannele på Hisingen sa...

Äsa, undrar, vem skulle bli mest överraskad :)

Aradil, en kort karriär i alla fall.

Karin, gamla möster är ju inte alltid bäst.

Stina sa...

Här var det fint och mysigt!
Kram Stina

Hannele på Hisingen sa...

Stina, kul att du hittade hit, kram

Hilde C. sa...

Jeg stemmer for at du søker. Jeg tror du har veldig mye å bidra med! :-)

Anonym sa...

Hilde, jag är inte alls säker på att unga söta tjejer inspirerar helt vanliga unga tjejer.

Lilla B sa...

Härligt inlägg!!

Hannele på Hisingen sa...

Lilla B, har inte riktigt bestämt mej :)