Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

13 februari 2007

Hanneles hjärte-landgång

Vi firar allt; namnsdag, förlovningsdag, Alla Hjärtans dag..
Skär tunnbröd till hjärta, lägg på det ni tycker om;
rosa räkor, rosa lax, röda grönsaker, goda ostar.
Det finns kokböcker för kära, inspiration finns även hos Aradil.
Någon sa i radio: "Lyckliga människor är ointressanta." Struntprat.

27 kommentarer:

Lilla B sa...

Med lite fantasi kommer man långt!

Anonym sa...

Mmmmmm....det så jammen godt ut!
Å spise opp et hjerte er ingen vanskelig sak!

Anonym sa...

Mumsig idé :)

Anonym sa...

Alla hjärtans dag i morgon.. min dotter ska ner o köpa present till pojkvän.. ja vad ska jag hitta på till maken.. ja de säjer ju att kärleken går genom magen så kanske något gott!!?/åsa
http://asas.tradgardsblogg.se

Hannele på Hisingen sa...

Lilla B, och fantasi är inte kommersiellt, äta måste man ju :)

Sylvia, gott blir det ju, för man får ta, vad man tycker bäst om ;)

Ljuvligt Hemma, det kan man ju äta även en vanlig tråkig måndag.

Åsa, själv tycker jag tid och upplevelser är bästa presenter, göra något tillsammans, behöver inte vara så märkvärdigt; bio, fika på stan.

Sigrun sa...

Hannele, Europe is in the heart-fever now. Have a nice day!

Sigrun

Aradil sa...

Vilket bra tips med det hjärtformade tunnbrödet. Det är något sådant jag behöver om vi ska hinna/orka fira imorgon kväll :)

(...och vad roligt att du länkar till lilla mig för inspiration :D )

Hoppas du får en fin tisdag!

Personalen Ulriksdal sa...

Jag bara ler när jag ser det här inlägget! Jag kommer från en icke firande familj (bara födelsedagar) och makens är helt tvärt om. De är precis som ni, firar allt!! Det är verkligen trevligt men en liten knölig omställning för en "fira hedning" som jag :D

Hannele på Hisingen sa...

Sigrun, that's nice, isn't it :)

Aradil, det enkla är bäst ibland, sköt om dej nu och bli frisk fort.

AnnaKarin, livet är en fest! ;)

Jill Wegerup sa...

Håller med om att det var struntprat. tvärtom. Hur roligt är det att höra på en gnällspik....

Fin idé med landgången. Kanske något att anamma. Vi firar också. Klart man ska.

Hannele på Hisingen sa...

jill, orden stannade och jag började fundera, men som du säger, vem blir inspirerad av en gnällspik? Tillfällen till firande får man ta till vara. Det enkla är bäst, viktiga är att ge varandra lite tid och uppmärksamhet.

Anonym sa...

Ser fint ut, kanske man skulle göra tills i morgon bitti och ge prinsen på den gula springaren. Vem vet man kanske får ngt annat tillbaka?

Karin sa...

Kul idé och gott ser det ut! Och visst är inte lyckliga människor ointressanta (däremot är väl ingen lycklig hela tiden :))!

Anonym sa...

Dessvärre blir det ingen allahjärtansdagsmiddag här hemma. Hela familjen är borta ... men jag lägger några hjärtan på min älskades kudde

Anonym sa...

Åhhh, vad läckert! Det ska jag överraska min prins med imorgon! :)

Vilka fina bilder du tar, Hannele!

Kram/ Sanna (från odla (fast inte numera, vill säga...))

Hannele på Hisingen sa...

Ann-Marie, gul springare, min kommer med cykel :)
Det kan aldrig göra skada i alla fall.

Karin A, lycka är en definitionsfråga.

Christina W, så är det ofta i verkliga livet, men du hinner med frukost.

Sanna, tack, kul att se dej här. Absolut att du ska bjuda din prins i morgon.

Garden Cats + Crafts sa...

Hej, läckra mat-hjärta!

Hannele på Hisingen sa...

Birgit, ich wünsche dir einen schönen Valentinstag.

Anonym sa...

Det måste ha varit en bitter fan som sa så i radion. Kram på er gullungar :)

JULIEK sa...

...men så mysiga hjertebrød du har laget : )

Hannele på Hisingen sa...

Helena, kram på dej :)

Julie, ha en trevlig hjärte-dag :)

Anonym sa...

Så otroligt underbart! Hjärte-landgång vill jag göra nästa år!

Hannele på Hisingen sa...

Marie, varför vänta till nästa år :)

Anonym sa...

Ja Hannele, varför? Varför inte nästa gång jag vill visa min sambo att jag älskar honom?
Klart jag gör det inom kort!
Fan vad du tänker till och kommer med bra idéer!

Hannele på Hisingen sa...

Marie, bra, det enkla är bäst. Det är struntprat att säga att det kommersiellt att tänka på varandra. Det är ju bara lite fantasi och omtanke, som behövs :)

Kinna Jonsson sa...

Förföriskt gott verkar vara en bok för mig. Tack för tipset!

Hannele på Hisingen sa...

Kinna, det är helt ny bok, du kan klicka på bilden och se författarens namn.