Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

28 januari 2007

Free Happiness

Vi fikade på hembyggsgården och på deras loppis hittade jag en rolig spegel-kruka för 5 kr. Irisen är en vinst på Trädgårdsamatörernas lotteri, tulpanerna fick jag gratis i mataffären, för vi handlar så mycket mat där. "Man är alltid precis så lycklig eller så olycklig som man själv tror."

Göteborg Film Festival

11 kommentarer:

Anonym sa...

God söndag Hannele
Ja ang skåpen de passar överallt nästan men en del är så höga och sv standardhöjd är ju 2.12 eller 2.20 så ibland kan de se rätt ihoptryckt då.Sen är det ju väldigt vackert om det finns liknande möbler i gammal stil i sammar rum blir som mer enhetligt. Irisarna tänker på min trädgård har ganska många miniirisar och en del höga med men de behöver delas upp nu och pytsas ut på fler ställen.Du har lite tur i lottteri då!

Karin sa...

Härligt med fynd och vinster! Så du är med i Trädgårdsamatörerna...jag har funderat på att gå med men inte kommit mig för att anmäla mig ännu.

Ingrid E sa...

Grattis till fyndet, vinstern och tulpanerna. Kram!

Hannele på Hisingen sa...

Filijonkan, visst är det kul att vinna på 2 kr lotteri :)
Mysigt med tidlösa gamla möbler.

Karin A, Amatörerna har intressanta föredrag, billiga trädgårdsresor, billiga frön och växter och annat.

Ingrid E, tack. Kul att du är på G igen, kram.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Åh vad fint arrangemang med tulpaner! Läste att du gillade den där nya svenska filmen, då ska jag gå och se den om jag hinner innan den försvinner härifrån.

Hannele på Hisingen sa...

Karin, tack, tulpaner är alltid så tacksamma.
Nja, jag har inte hunnit se filmen än, men ska.

Bloggblad sa...

En gång när jag hade tulpaner i det sista stadiet, som på övre bilden, häpnade en kompis - stirrade och frågade vad det var. De stod en liten bit i från henne.
Orkidéer, sa jag på skoj.
Och hon tyckte det var jättefina orkidéer... så numera tänker jag alltid orkidé om vissna tulpaner.

Men - jag tog henne ur villfarelsen till slut.

Hannele på Hisingen sa...

Bloggblad, visst kan vissna tulpaner bli fina konstverk. Vissa amaryllis kan likna liljor..

Anonym sa...

Tulpaner är vackra! Hade en diskussion nyss för vi har franska tulpaner här som ser äh, lite konstnärliga ut vilket gjorde at nån tyckte de var fula och vissna:)! Men ICKE!

Annars, visst rä det så, man är så lycklig eller olycklig man gör sig!

Hannele på Hisingen sa...

Manon, de franska tulpanerna är så vackra, men jag går sällan i Fina Butiken, det blir billiga,
typ bensinstationen :)

Ibland träffar man människor, som liksom aldrig är lyckliga eller nöjda. Minns en tant på 82-år, som hela den soliga dagen letade efter regnmoln på himlen..

Hannele på Hisingen sa...

Nu, do you have tulipa in Japan?