Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

28 september 2016

inte lätt för svag tant

ikea fixar inte allt på vårt berg, men egen kompostjord har vi.

14 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Men inte är väl tant svag???

tant Hannele sa...

Klimakteriehäxan, jag är svag... lyfter inte lika mycket längre.

znogge sa...

Jag får vara rädd om min rygg så det gäller att lyfta rätt. Men det fungerar ändå inte alltid....

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, sonen har lärt mej lyfta med benen.

Ruben sa...

Svag tant kan ju också ta det i omgångar, akta ryggen!
(Men jag tror du är stark som en björn, det var nog bara greppet som slant).

Ha det gott!
/Ruben

Hanneles bokparadis sa...

Ruben, ungefär så, kärran slant i det ojämna underlaget...

Ruben sa...

Hjulen är nog mest tänka för inomhusarbete.

tant Hannele sa...

Ruben, hur ska jag göra då.... punka i skottkärran.

Ruben sa...

Ja det blir att använda din egen rosa hoj!

Hanneles bokparadis sa...

Ruben, haha, du har mer fantasi än jag :)

Inger sa...

Egen kompost är guld värd men ta det lugnt på berget.

Hanneles bokparadis sa...

Inger, ja, halt med blöt mossa också...

Anonym sa...

Vi har också egen kompost, men tyvärr ingen IKEAhjälpreda!
Ha en trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, den var inte dyr...