Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

3 maj 2016

forma forsythia efter blomning

Lite höjdrädd är jag också så detta räcker. Fler tips: HÄR.

8 kommentarer:

Gunnel sa...

Jag gillar inte heller höga höjder, men ibland måste man ändå trotsa rädslan för att nå toppen på växterna.

Hanneles bokparadis sa...

Gunnel, nästa gång ber jag en man att hjälpa mej ♥

Inger sa...

Inte lätt att formklippa en forsythia, de har ett så galet fult växtsätt. Bäst om de har plats att växa fritt, så är det tyvärr inte hos mig.

Hanneles bokparadis sa...

Inger, har du tittat på min länk?

znogge sa...

En trappstege helt i min smak och väldigt användbar!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, korta jag behöver stege till mycket!

ulla laiho sa...

Jag klippte ner min forsythia helt för ett par år sedan. Förra året började den växa och grena sig och i år har den åter blommat. Jag tänker inte låta den skjuta iväg åt alla håll och kanter som tidigare utan kommer att tukta den.

Hanneles bokparadis sa...

Ulla Laiho, jag har en forsythia vid trappan som jag håller smal.