Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

23 oktober 2015

kära svärdotter ♥ hjälper mej rensa

Min svärdotter hjälper mej att sortera oanvända kläder och lämna till återvinning.

16 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

Och så en kaffetår till det hela, dagen kan väl inte bli mycket bättre än så? Ja, en bok då...

Sylvia sa...

Å, så godt å få ryddet opp. Jeg gjorde det i sommer.
Og veldig fint å få god hjelp.
Jeg ser du har reddet en plante fra snegler. Jeg har også snegler, selv om vi har stenterrasse. Men de krabber opp i jorden, og spiser fra bunnen av planten. Min basilikum har jeg ikke fått brukt i sommer. Den ble spist opp av sneglene :(
God helg Hannele.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Anna, vi börjar med fika och äter sedan lunch tillsammans ♥

Sylvia, helt underbart att få hjälp! Svärdottern är effektiv och snabb, för mej ensam skulle detta ta evigheter. Väldigt ledsamt med sniglar, jag får tänka om i trädgården, köper inte mycket nya dyra plantor. Trevlig helg!

Jael sa...

Så viktigt att ha en bra svärdotter:)

♥ Hanneles bokparadis sa...

Jael, jag är mycket bortskämd ♥

helga sa...

Då kommer det nog till bättre nytta helt klart! Trevlig helg!

Inga M sa...

Oj, så mycket kläder! Jag borde också, men svårt att komma igång.

♥ Hanneles bokparadis sa...

Helga, absolut!!

Imga M, helt underbart att få hjälp att komma igång!

znogge sa...

Skicka hit henne sedan för en liknande uppgift väntar ;-)

♥ Hanneles bokparadis sa...

Znogge, hon är helt fantastisk!

Merja sa...

Tummen upp för både henne och dig:))

Hanneles paradis sa...

Merja, detta hade jag inte fixat ensam!

Gunnel sa...

En sån genomgång hade jag också behövt göra känner jag. Ha en fin söndag.

♥ Hanneles bokparadis sa...

Gunnel, ska bli fint att hitta mina kläder igen :)

Klimakteriehäxan sa...

Ack ja. Du är ett föredöme, om än med bistånd ... jag SKA samla ihop "flyktingkläder"!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, det här är ett gammalt måste... bra att göra det nu när det finns behov.