Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

20 augusti 2014

Vad är detta?

jag har inte vågat äta denna efterrätt på 55 år.

10 kommentarer:

Inga M sa...

Memma?

Hannele sa...

Inga M, jag har gjort detta själv... berättar mer på måndag.

Sylvia sa...

Aner ikke....... Du sier ETA, men for meg ser det ut som noe man drikker.
Er det en slags saft, eller kanskje en kompott?
God helg.

Hannele sa...

Sylvia, vi får se... Trevlig helg!

znogge sa...

Spontant trodde jag det var en hemgjord chokladpudding men din tveksamhet får mig att tänka på något helt annat...

Kanske katrinplommon...

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, jag ska avsöja detta på måndag! Med recept och allt!

Klimakteriehäxan sa...

Chokladsoppa med blåbär??? :-D
Skulle kunna ligga under din förra rubrik "kan man äta sånt?"!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, onekligen!

Helga sa...

Ja, nu blir vi nyfikna...

Hannele på Hisingen sa...

Helga, du har inte gissat :)