Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

10 januari 2013

Snowdrops 'in the green' budgetvariant

På hösten har lökar av snödroppar i affären ofta dött, bättre köpa nu.

9 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Känns som om snödropparna är låååångt borta just nu ...

Znogge sa...

Dröjer inte länge förrän de är här. Sticker redan upp ur rabatten!

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Klimakteriehäxan, jag planterade mina lökar igår.

Znogge, blir det inte mer snö nu, så...

Bibban sa...

Älskar snödroppar :) doftar vååååår :)

♥ Hannele sa...

Bibban, jag har sällan känt doften...

Lilla Kullan sa...

Jag längtar till våren. Det går fort nu. Snart står vi där och fotar blommor i solskenet.:-) Kram

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Stina, det får vi hoppas :)
Kram

Helga sa...

Här går det inte att plantera någonting utomhus nu. Marken är stenhård. Snart kan man ha fröer inne på fönsterbrädan iaf.

♥ Hannele sa...

Helga, jag hann precis plantera mina små lökar innan det blev minus igen :)