Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

9 augusti 2012

Min vita rallarros blommar

Min vita rallarros blommar nu, som i Sissinghurst.

12 kommentarer:

Södergatan sa...

Så vacker!Den skulle jag också vilja ha,men jag har jobbat i ett par år med att få bort den rosa,så det får tyvärr vara.

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Södergatan, jag klipper ner efter blomningen, håller sig fint där den ska vara :)

Znogge sa...

Så vacker den är! Påminner lite om en rävarumpa!

♥ Hannele sa...

Znogge, inte precis den jag tänkte på :)

Ruben sa...

Min planta, som åkte ända från Hisingen, är fortfarande försvunnen, ack, ack ...

Ha det gott!
/Ruben

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Ruben, försvunnen?? Vi får fråga tågpersonalen...

Södergatan sa...

Räcker det?,sprider den sej inte under jorden?I så fall skulle jag vilja ha en,den skulle passa perfekt i mitt "vita rum".

♥ Hannele sa...

Södergatan, så aggressiv är de inte, men du kan ju plantera i en spann med hål i så håller den sig på plats.

Inger sa...

Tänk att de vita är så fina!
Kram

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Inger, det har engelsmännen upptäckt :)
Kram

Merja sa...

Fin!! Håller utkik om jag kan se en ute efter vägarna...men det kanske inte går.

♥ Hannele sa...

Merja. ser du en vit horsma vid vägkanten, så gräv upp en bit rot och plantera hemma.