Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

9 augusti 2012

Min vita rallarros blommar

Min vita rallarros blommar nu, som i Sissinghurst.

12 kommentarer:

Södergatan sa...

Så vacker!Den skulle jag också vilja ha,men jag har jobbat i ett par år med att få bort den rosa,så det får tyvärr vara.

Hannele på Hisingen sa...

Södergatan, jag klipper ner efter blomningen, håller sig fint där den ska vara :)

Znogge sa...

Så vacker den är! Påminner lite om en rävarumpa!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte precis den jag tänkte på :)

Ruben sa...

Min planta, som åkte ända från Hisingen, är fortfarande försvunnen, ack, ack ...

Ha det gott!
/Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Ruben, försvunnen?? Vi får fråga tågpersonalen...

Södergatan sa...

Räcker det?,sprider den sej inte under jorden?I så fall skulle jag vilja ha en,den skulle passa perfekt i mitt "vita rum".

Hanneles bokparadis sa...

Södergatan, så aggressiv är de inte, men du kan ju plantera i en spann med hål i så håller den sig på plats.

Inger sa...

Tänk att de vita är så fina!
Kram

Hannele på Hisingen sa...

Inger, det har engelsmännen upptäckt :)
Kram

Merja sa...

Fin!! Håller utkik om jag kan se en ute efter vägarna...men det kanske inte går.

Hanneles bokparadis sa...

Merja. ser du en vit horsma vid vägkanten, så gräv upp en bit rot och plantera hemma.