Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

25 januari 2012

Virginia Woolfs födelsedag

Virginia Woolf föddes den 25 januari 1882 i London. Vilken är din favorit?

9 kommentarer:

Znogge sa...

Har ingen direkt favorit tyvärr... Vilken är din?

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag tyckte om Resan ut.

Znogge sa...

Den har jag inte läst...

billan sa...

Kan inte komma på någon favorit...så länge sedan jag läste något av henne.... Älskar dina bokryggar i bakgrunden!

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, Resan ut översattes för ett par år sedan, hennes första bok. Hon har skrivit mycket, allt kan man inte tycka om.

Billan, bilden är tagen på mitt favoritantikvariat :)

Jael sa...

A room of my own.Läste den för många år sedan.

Hannele på Hisingen sa...

Yaelian, visst är den bra men lite svår.

Klimakteriehäxan sa...

A room of my own. Men jag har inte läst så många av henne.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, Woolf kanske är mer känd än läst.