Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

5 augusti 2011

Min mors pelargon är 2 meter

Min mors pelargon är längre än hon, och balkongen är full av tomater. Min mor tog en stickling av min systers pelargon, en rea-planta från mataffären.

14 kommentarer:

Inger sa...

Snacka om att ha gröna fingrar, stolt kan du vara över din mor:)
Kram

Hannele på Hisingen sa...

Inger, hon får allting att trivas.

Jael sa...

När jag bodde i Helsingfors hade jag också en balkong full med tomater som din mor.Nu har jag ingen balkong:(

Mimi sa...

Härligt med "gröna fingrars" mor. Vilken pelargon!! /Mimi

Britt sa...

oj en av de högst jag sett//Britt

Znogge sa...

Imponerande får jag säga. Anar att någon har gröna fingrar. Min bästa orkidé är inköpt på ekohallen för 39 kronor så ibland kan man göra verkliga fynd!

Hannele på Hisingen sa...

Yaelian, balkong är toppen.

Mimi, jag har inte lika gröna fingrar...

Britt, helt vanlig pelargon från mataffären.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det är inte priset som avgör ;)

Monica sa...

Vad härligt! Roligaste pelargonerna är de från sticklingar. Som man fått följa hela vägen s a s. Länge sen jag var här inne förresten. Har varit sjuk en längre tid och inte orkat vare sig läsa eller blogga. Men nu är jag tillbaka!

/Monica

Hanneles bokparadis sa...

Monica, roligt att du mår bättre nu.

Merja sa...

Verkligen imponerande!! Både av pelargonen och din mor:)
Ha en bra dag!

Hannele på Hisingen sa...

Merja, visst är min mor fantastisk.

Maria sa...

Oj! Vilken odlare. Jag är mest nyfiken på hur man ska få dem att överleva vintern. Vi eldar med ved så det blir alldeles för torrt och varmt i huset på vintern. Jag ska testa med mörka matkällaren det här året för att se om de överlever där.

Hanneles bokparadis sa...

Maria, min mor bor i en vanlig lägenhet, ganska varmt och torrt. Hon har dom som krukväxter i ett ljust sovrum på vintern.